recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Mozzarellás padlizsános rakott csirkemell

Mitzi von Küche

2017. július 03. - Mitzi von Küche

 Gyönyörű hazai padlizsánokat kaptam a piacon, így egy mediterrán jellegű rakott finomságot ötlöttem ki belőlük. Hús + tészta + zöldség egy tálban összesütve - ebből csak jó sülhet ki. Nem találtam ilyesféle receptet a neten, így magam komponáltam, részben a Pármai padlizsán, részben a Pasta alla Norma receptek ihletésére, amelyek a Lepcsánkparty blog hasábjain is megtalálhatók.

mozz8.jpg

 Feltettem főni a színes kunkori olasz száraztésztát. A megmosott, viszonylag vastagra szelt /1 - 1,5 cm/ padlizsánokat olajban megpirítottam. Ez mindig nagyon fontos, így lesznek a padlizsános ételek különösen finomak.

mozz1.jpg

Utána megpirítottam a két centiméter vastagra szeletelt, sózott, borsozott, préselt fokhagymával ízesített csirkemellet. A vastagabb hússzeletek nem fognak kiszáradni és zamatosak maradnak a sütés során. Egy doboz passzírozott paradicsomot ízesítettem sóval, borssal, oregánóval, provanszi fűszekeverékkel és egy kis cukorral. Nem is kell összefőzni, az majd a sütő dolga lesz.

Egy nagyobb és mélyebb porcelántál aljára öntöttem a kevéske, sütésből maradt olajat, erre került a színes tészta, amire ráöntöttem a paradicsomszósz felét.

mozz3.jpg

 A következő sor az elősütött csirkemell-szeletek.

mozz5.jpg

Ezt követik a megpirított padlizsánkarikák. 

mozz6.jpg

Most a paradicsomszósz második fele következik, utána a felkarikázott, jobb minőségű mozzarella, megszórva apróra vágott friss bazsalikomlevéllel. 

mozz7.jpg

 Előmelegített sütőben 40-45 percig sütöttem: az ízek remekül összeértek. A mozzarella miatt frissen érdemes fogyasztani, apróra vágott friss bazsalikomlevéllel meghintve.

mozz9.jpg

Hozzávalók négy személyre:

másfél nagyobb csirkemell, két padlizsán, két mozzarella, só, bors, két gerezd fokhagyma, friss bazsalikom.

A paradicsomszószhoz: 1 doboz passzírozott paradicsompüré, oregánó, provanszi fűszerkeverék, só, bors, cukor.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr3212634871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása