recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Lecsós pecsenyelibamáj

Mitzi von Küche

2017. augusztus 14. - Mitzi von Küche

 Néha a hétköznapi ételek is nagyon jól tudnak esni. Micsoda illatok szállnak a konyhában, ha lecsós májat készítünk!

Ezúttal pecsenyelibamájat kaptam (nem hízlalt). A lecsót egy ujjnyi fehér szalonna kiolvasztott zsírjára kockázott hagymával indítottam. A dinsztelés után rákerült a csodás édes kápiapaprika csíkokra vágva, néhány percig pároltam-sütöttem.

lecs1.jpg

Amikor a paprika kezd puhulni, jöhet a felkarikázott paradicsom, só, bors és két gerezd fokhagyma. Jól összekeverve pároljuk néhány percig, utána még egy fél doboz kockázott paradicsom is erősíti az ízeket.

lecs2.jpg

 És következik a pecsenyelibamáj: megmosva, az esetleges inasabb részt eltávolítva egészben teszem a lábasba a viszonylag nagyobb darab májakat, összesen fél kilót. Ezután már kis lángon kell együtt párolni, néha óvatosan rázogatva az edényt - nem célszerű kevergetni. 

lecs3.jpg

Kb. 15 perc alatt el is készül a lecsós máj - alig várják az éhes ebédelők... Annyira gyorsan felfalták, hogy időm sem volt tányérfotót készíteni. 

A lecsós pecsenyelibamáj hozzávalói: 1/2 kg pecsenyelibamáj, két nagy kápiapaprika, két nagy paradicsom, fél doboz paradicsompüré (vagy kockázott paradicsom), 1 nagy fej hagyma, két nagy gerezd fokhagyma, só, bors, 1 ujjnyi fehér sós szalonna.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr5712731522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gézssé 2017.08.14. 17:55:10

Augusztusban konzerv paradicsompürét használni a lecsós májhoz emberiség ellenes bűntett! :) Csak úgy mellesleg. Egyébként rendben van. Csirkemájból is jó!

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.08.14. 18:10:35

@gézssé: Friss paradicsom + olasz paradicsomkonzerv, erősíti az ízeket - mi így szeretjük. Csirkemájból mindennapos, pecsenyeliba májából extrább.

Janossz 2017.08.14. 18:21:38

@Mitzi von Küche: Hát, ha nem is mindennapos csirkemájból, de hét nem telik el nélküle nálunk szezonban.:-)

gézssé 2017.08.14. 18:35:08

Egészségetekre! :)

Boar. 2017.08.14. 19:46:49

Valami volt a levegőben a hétvégén. Én is lecsós májat csináltam... :-)
Nem liba hanem csirkemájból, a kertben szedett paprikával, paradicsommal. Hogy legyen egy kis csavar benne, rádobtam két maroknyi sertésvelőt.
Bő kacsazsíron indítottam, kimondottan sütni akartam a hagymát és a paprikát. Amikor kezdett barnulni, félbevágott koktélparadicsomokkal adtam neki levet aztán megvártam amíg zsírjára sül, a máj nem szereti a "vizet". A csirkemájak és a velő elég jól felvették a zsírt, a máj puha, krémes és nagyon finom lett. Kis bors volt a fűszer csupán, a hozzávalók saját ízét akartam érezni.
A feleségem nem szereti a lecsót de ezt falta Ő is derekasan.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.08.14. 19:48:31

@Boar.: A velő... hogy imádom! Azt is meg kell írnom egyyszer.

tompus 2017.08.14. 23:12:00

"Néha a hétköznapi ételek is nagyon jól tudnak esni." - Igen, ez így van. De sokkal gyakrabban a gourmet kaják.

Daró 2017.09.11. 13:15:41

@Mitzi von Küche: Én sokáig nem ettem velőt. Aztán igen :-) Ha a piacon járok, mindíg vennem kell 10 deka velőt meg vért vegyesen, csak az íze miatt :-)

(Persze a májat is szeretem. Igazából tüdőn kívül minden belsőséget szeretek - pl a disznótor utáni vese-velős rántottánál nem sok jobb kaja van )
süti beállítások módosítása