recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Szedres morzsasüti

Mitzi von Küche

2017. augusztus 28. - Mitzi von Küche

 Találós kérdés: a legegyszerűbb, gyors, olcsó és finom desszert, szeretik kicsik és nagyok - mi az? Hát az angol morzsasüti, azaz a crumble! Ha van egy kis doboznyi szedrünk, ne habozzunk pár perc alatt összedobni ezt a finomságot.

szed6.jpg

 Kb. 20 dekányi szeder elég hozzá.

szed.jpg

 Három nagyobb és két kisebb kivajazott felfújt-formába osztottam el a szedret és megszórtam barnacukorral.

szed2.jpg

 Kimértem 30 gramm zabpelyhet, 30 gramm finomlisztet, 40 gramm barnacukrot,

szed4.jpg

összekevertem 50 gramm vajjal, hogy morzsás állagú tésztát kapjak. Beadagoltam a formákba a gyümölcs fölé. Mivel kimaradt egy kis morzsa, azt egy plusz formába meggylekvárra rétegeztem rá.  

szed5.jpg

Sütés: 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig. A legjobb fagyival tálalva: erre a szedres morzsasütire málna-szörbet került, ami remekül harmonizált a szeder ízével.

szed3.jpg

Hogy miért ajánlom ezt az egyszerű, de nagyszerű desszertet? Azért, mert szinte bármely gyümölcsből - sőt, gyümölcs híján lekvár felhasználásával is pillanatok alatt elkészíthető és különösen a gyerekek roppantul szeretik. Szederszezonban számtalanszor elkészítem, de más gyümölcsökkel (őszibarack, körte, alma, stb.) is kiváló.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr8812743142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2017.08.28. 22:35:40

Annyira egyszerű elkészíteni, az angolok mégis inkább fagyasztva veszik meg a boltban :(

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2017.09.24. 20:19:31

@Étteremkritikus: lehet, azért olyan sótlanok. :D
(Na jó, Monthy Pythonék nem)
süti beállítások módosítása