recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Sült libacomb szőlőmártással

Mitzi von Küche

2017. szeptember 11. - Mitzi von Küche

 Közeleg az ősz, itt a szőlőszezon. Eszembe ötlött a szőlőmártás, amit elképzeltem, mégpedig egy finom libacomb mellé. A liba, de a kacsa társaságához is remekül passzolnak a gyümölcsök, így nem olyan nehezek ezek az ételek. Lássuk, milyen lett a liba szőlővel.

A két méretes libacomb sütésével kezdtem: öntöttvas edényben sózva, frissen őrölt grillfűszerkeverékkel fűszerezve, néhány apró paradicsomot és két rozmaringágat mellédobva és némi vizet aláöntve előbb pároltam, lefedve kb. 1 óra 20 perc hosszat, majd a fedőt levéve még további 20 percet sütöttem.

lib1.jpg

A szép nagyszemű szőlőt megmostam, leszemeztem, félbevágtam és kimagvaltam. 

lob2.jpg

 Egy kis vajat melegítettem, belecsorgattam egy evőkanál akácmézet és már mentek is a lábasba a szőlőszemek. Pár percig melegítettem, utána egy kis fehérbort (olaszrizlinget) mutattam nekik.

lib3.jpg

 Pár perc forralás után egy kevés vízben elkevert étkezési keményítő következett, amely pillanatok alatt besűrítette a mártást.

lib4.jpg

 Megsültek a libacombok (a végén egy kis mézzel is áthúztam őket).

lib5.jpg

 A tálalás: a libacomb és a szőlőmártás mellé krumplipüré is készült. Remekül harmonizáltak az ízek: a liba zsírosságát jól kompenzálta az édes-savanykás szőlőmártás.

lib6.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr4512765008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daró 2017.09.11. 13:11:34

Ejha :-) Nálunk a kacsa megy, de ezt is megkóstolnám!
Csak a combból kisült zsíron le tudtad pirítani?

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.09.11. 15:50:29

@Daró: Nem pirítottam elő, de most, hogy mondod... A nemes szárnyasok sütésének szakértőjére érdemes hallgatni.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.09.14. 19:16:52

nem vagyok a nemes szárnyasok sütésének szakértője, de nagyon szeretem őket saját zsírjukon megsütni. :)
Ami nem jön be, az a plusz cukor, amit bevittél az ételbe méz formájában. Én úgy érzem, az a remek szőlőszósz teljesen elegendő lenne. Szerintem :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.09.15. 08:48:03

@Andrass9: Az a picike méz a libacombon pikánssá tette az ízét.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.09.16. 09:32:13

@Mitzi von Küche: Azt hittem, erre a feladatra készítettél hozzá szőlőmártást ...
Nem gond, de nekem már a Honey Baked Ham kiveri a biztosítékot, pedig gyümölcsszószt szeretek a húsok mellé.
Szerencse, hogy többféle izlés van, mert milyen unalmasak lennének az ételeink (és az életünk), hogy késhegyig menő vitákat se tudnánk tartani róluk :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.09.17. 18:11:49

@Andrass9: Mostanában kezdtem a mézzel kísérletezni (talán, mert finom mézekhez jutottam). A legjobb eddig a múltkor posztolt mézes-mustáros lazacunk.
De ha elmondom, hogy ma berenjenas con miel-t ebédeltem (vékony padlizsánszeletek kisütve, mézzel megcsorgatva, andalúz módon)...

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.09.17. 18:22:17

@Mitzi von Küche: Neked kicsit messze van, de az igazioliva csapat remek mézeket árul. Én onnan vettem párszor (nagy mézimádó vagyok, de csak magában eszem, kanállal).
Nem vagyok édesszájú, padlizsánt se nagyon tudok elképzelni édesen...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.09.17. 18:29:36

@Andrass9: Ez is csak egy kissé pikáns ízt ad (ma kóstoltam először, de bejött).

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2017.09.24. 20:12:30

@Mitzi von Küche: Ó, de jól hangzik az a padlizsán! :)
@Daró: Te kis hedonista! :D
@Andrass9: mi jól ellennénk közös koszton, én mindent megennék, ami te nem. Viszont mivel én pl. nem vagyok steak-rajongó (igen, ilyen is van, tudom, bármi más gazságot is kinéztek belőlem ezek után), te sem halnál éhen. :)
süti beállítások módosítása