recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Felséges francia csokitorta

Mitzi von Küche

2017. október 23. - Mitzi von Küche

Jönnek az őszi névnapok, születésnapok, családi összejövetelek. A kérdésre, hogy milyen tortát süssek, gyakran az a válasz: csokisat! Ez a francia csokitorta két kedves családtagom kívánságára született.

csokitor7.jpg

Mindössze öt hozzávaló szükséges hozzá, ezeket összegeztem ezen a képen. Négy tojás (különválasztva a fehérje és sárgája), 8 dkg liszt, 10 dkg cukor (barna és kristálycukor vegyesen), 20 deka vaj és 25 deka jó minőségű étcsokoládé kíméletesen felolvasztva.

csokitor1.jpg

Először a tojásfehérjét kemény habbá felvertem a cukor felével, áttettem egy másik edénybe. Most a tojássárgáját raktam a keverőüstbe, egy csipet sóval és a cukorral összekevertem, majd mehetett hozzá az olvasztott csoki - vaj keverék. Együtt kevertem közepes sebességen rövid ideig, de nem sokáig, mert ahogy hűl a vaj-csoki keverék, úgy keményedik. Egy kávéskanál vaniliakivonattal is ízesítettem. 

csokitor2.jpg

Most kivettem a keverőüstöt és belevegyítettem a lisztet a keverékbe, jól elkevertem. Végül a felvert tojáshabot rétegeztem bele óvatosan, több részletben. A kapcsos tortaforma aljára sütőpapírt tettem, oldalát kivajaztam- liszteztem és beleöntöttem a keveréket. 

csokitor3.jpg

A sütőt előmelegítettem 180 fokra, a tortaformát belehelyeztem és kereken harminc percig sütöttem. 25 perc után már lehet kíváncsiskodni, óvatosan megtapogatni a torta tetejét, mert minden sütő másképpen süt.

csokitor4.jpg

 Egy gombóc citromfagyival tálaltam. Egyszerűen isteni lett, tökéletes állagú, intenzíven csokis ízű finomság. Három  perc alatt fogyott el az egész torta...

csokitor5.jpg

 Hozzávalók: 25 dkg jó minőségű étcsokoládé, 20 dkg vaj, 4 tojás, 10 dkg kristálycukor, 8 dkg finomliszt, csipet só, vaniliakivonat (vagy vaniliás cukor).

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr2312939427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.10.23. 20:28:29

Nem piszkálásibul, de ez mintha 7 elemből állna, nem ötből :)
Kár, hogy nem vagyok édesszájú, mert ezt megkóstolnám!

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.10.24. 11:39:37

@Andrass9: Ezt a tortát biztosan megkóstolnád, mert kevés cukor van benne (a forrás-receptjeimben kétszer annyi szerepel). Akkor számoljunk csak: csoki, vaj, tojás, liszt, cukor - ez öt. Az ízesítők meg nem számítanak :))
süti beállítások módosítása