recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Vargányás bélszíncsíkok hirtelen sütve

Mitzi von Küche

2017. december 04. - Mitzi von Küche

Ünnepek környékén elcsábul néha az ember és beszerez drága húsféléket. De előfordul, hogy kimarad a bélszín feje és farka, azaz a legvastagabb és a legvékonyabb része, ugyanis a bélszín középső, egyenletesen vastag részből lehet legjobban steaket vagy Wellingtont készíteni. De mihez kezdjünk a kimaradt darabokkal? Persze, a tatár beefsteak mindig jó ötlet, de időigényes az alapos darálás és/vagy összevágás miatt. Ha valami mást szeretnénk, egyszerűen és gyorsan, készítsünk bélszíncsíkokat hirtelen sütve!

Jó kétkilós pácolt bélszín farkát, fejét kb. 1,5 x 4-5 cm méretű csíkokra vágtam és mustárban megforgatva szobahőn hagytam egy óra hosszáig.

be_va_1.jpg

A fagyasztott vargányakockákat egy kis olajon megpirítottam, majd kivettem a serpenyőből.
be_va_2.jpg

 Most következtek a bélszíncsíkok a jó felhevített serpenyőben, szó szerint hirtelen kisütve, persze mediumra. Ott kell állni mellette, de mindössze 2 -3 percig, néha kevergetve - rázogatva. Isteni illatok szállnak a konyhában...

be_va_3.jpg

 Visszatettem a vargányakockákat - az illatok hatványozódtak.

be_va_4.jpg

 Jó, jó, de közben a hasábburgonyát is ki kéne sütni. Ez a párhuzamosság sokszor gondot okozott, de azóta nem, mióta megszereztem Air Fryer-emet, ami az utóbbi idők legjobb konyhai gépe számomra. Olaj nélkül süti meg ugyanis a fagyasztott hasábkrumplit (de a frissen tisztított krumplihoz is csak egy fújásnyi olaj kell). A hőfok és az időzítő segítségével minden egyszerre készül el. 

air_fryer.jpg

Isteni falatok a pirított bélszíncsíkok vargányával, ropogós sült krumplival és mindez negyedóra alatt elkészült!

be_va_5.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr8713409861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szaktanár 2017.12.05. 18:19:08

sztem a negyed óra kevés neki, méh medium-hoz, ennyi idő után még erősen angolos lehet. amúgy jó cuccnak tűnik, de én szeretem jól átsütve.

Bartush 2017.12.05. 18:58:17

Hol veszed a fagyasztott vargányát?

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.12.05. 19:42:39

@Szaktanár: Mivel csíkokra van vágva, bőven elég ennyi idő. A bélszín jól átsütve már meg is keményedik, sokkal jobb félig átsütve (én igazából teljesen angolosan kedvelem).
@Bartush: Ez a Li-ből való, de a Me-ban szinte mindig van kilós kiszerelésben, sok mindenhez szoktam használni.

Szaktanár 2017.12.05. 19:45:12

@Mitzi von Küche: fene azt a kannibál ízlésedet. hát nekem jól átsüssed, ha megyek!

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.12.05. 20:01:32

@Szaktanár: Mivel pácolva volt előzőleg a bélszín, nem kell semmi atrocitástól tartani :)

Szaktanár 2017.12.05. 20:02:32

@Mitzi von Küche: hát nem is szeretem a meglepetéseket a tányéromon! :)

altimus 2017.12.05. 21:45:01

ilyen vekony csikra vagott belszint maximum 2x1.5 percig kell sutni, de talan meg addig sem.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.12.06. 08:50:03

@altimus: Sőt, ha tatárt készítünk belőle, semeddig sem, bár néhány olvasó talán felhorkanna a nyers (bár pácolt) hús használatán. De gustibus...
süti beállítások módosítása