recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Mákos-mandarinos trifle

Mitzi von Küche

2018. január 08. - Mitzi von Küche

 Mi a manó lehet az a trifle? Régi, hagyományos angol desszert, ami piskóta, krém és gyümölcs rétegzéséből áll. A trifle szó jelentése: csekélység, semmiség. Brit földön nagyon népszerű télen-nyáron, hétköznapi és ünnepi alkalmakra. A rétegezett desszertek több nép konyhájában megtalálhatók, gondoljunk csak a franciákra vagy az olaszokra - a tiramisu mindenkinek beugrik... Készítsünk hát el egy ilyen "csekélységet" ünnepi desszertnek, ezúttal téli változatban.

Itt láthatók a fő hozzávalók: mandarin, mascarpone, tejszín, piskóta, darált mák, tojás, cukor.

trifle1.jpg

 Először felvertem egy tojásfehérjét géppel és félretettem. Ezután egy kis doboznyi habtejszín felverése kövekezett, ezt is félreraktam. Végül a mascarponét kezdtem el keverni a tojássárgájával, a cukorral (érzés szerint édesítettem, kb. másfél evőkanállal), majd kb. 3-4 deka darált mák került a keverékbe. Ízesítettem egy kávéskanálnyi vaniliakivonattal. Utoljára egy csomag marcipánmasszából reszeltem pár dekát a krémhez (kissé puha volt, célszerűbb lett volna egy régebbi, keményebb csomag marcipánt használni...).

trifle2.jpg

 A mákos keverékbe rétegeztem óvatosan a felvert tejszínhabot, végül a felvert tojáshab következett, így igazán könnyed krémet kaptunk.

trifle3.jpg

Kifacsartam a mandarinok levét, egy kevés almalével hígítottam/édesítettem. Kisebb méretű olasz babapiskótát kaptam, amit a gyümölcslébe mártva gyorsan leraktam egy nagy tál aljára, hasonlóan a tiramisu készítési technikájához. 

trifle4.jpg

Egy réteg krém került a piskótára, majd néhány mandaringerezd (a konzerv itt jobban használható). 

trifle5.jpg

Piskóta - krém - mandarin sorrendben kerültek a további rétegek a tálba. 

trifle6.jpg

 A hűtőben várt egy éjszakát, hogy jól összeérjenek az ízek. Végül apró díszekkel ékítettem.

trifle7.jpg

Bár elsősorban az aprónépnek készült, de minden generációnak nagyon ízlett, így az angol desszert közkívánatra felkerült az étlapunkra. Számos módon lehet variálni a trifle-t: a mák elhagyható, helyette több marcipánnal készíthető vagy más gyümölcsökkel, némi likőrrel is megbolondítható felnőttek részére - téli és nyári változatban egyaránt nagy sikert arat.

Hozzávalók: 

1 csomag babapiskóta /vagy más kekszféle/

4 friss mandarin

kevés almalé

1 doboz mascarpone /250 g/

1 doboz habtejszín /200 grammos/

1 tojás

4 dkg darált mák

1/2 csomag marcipánmassza

1 1/2 kanál cukor

vaniliakivonat

1 kis doboz konzerv mandarin

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr2013525395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laksmi 2018.01.14. 21:38:31

Szuper a blog!! Legközelebb innen főzök valamit a családnak. :)
süti beállítások módosítása