recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Sült csirke mangalicazsírral

Mitzi von Küche

2018. január 15. - Mitzi von Küche

Egy lusta vasárnap délelőtt, amikor az embernek nincs kedve kimozdulni sem, de valami jót azért kéne főzni - egy ilyen napon készült ez a sült csirke. De mit kellene ezen megírni, hiszen ismeri minden háziasszony és -ember, ha veszi a fáradságot, hogy maga süsse a csirkét és nem a grillcsirkesütőtől hozza? Talán mégis van értelme egyszerű dolgokról is írni ebben a már hatodik éve működő gasztroblogban...

csi4.jpg

Adott egy másfél kilós csirke, nem kicsi, de sütéshez jobb ez a méret, így nem szárad ki. Alaposan megmostam kívül és belül, a faroktő alatti részt és a szárnyak hegyes részét, valamint a combok mentén lévő zsírt eltávolítottam. A belsejét megsóztam, borsoztam, egy felszeletelt citromot és 4-5 gerezd fokhagymát tettem bele.

csi1.jpg

 A csirke külsjét is jól megsóztam, borsoztam, és a rokonoktól kapott finom illatú mangalicazsírral jól megkentem alul - felül.

csi2.jpg

Az alufóliával bélelt tepsi közepére helyeztem a csirkét, egy kis paprikával is megszórtam még, majd körberaktam felszeletelt nyers krumplival, a tetejére rozmaringlevelek kerültek, végül a krumplira is tettem a mangalicazsírból.

csi3.jpg

Előmelegített sütőben 180 fokon sült összesen 1 óra 20 percet. A sütés első félórája végén egy pohár vizet öntöttem alá, majd újabb félóra múlva megfordítottam a csirkét, hogy a másik oldala is színt kapjon. Végül az utolsó negyedórában visszafordítottam. Közben néhányszor, ha arra jártam, meglocsoltam a levével. Kikapcsolt sütőben még 10-15 percig pihentettem.

Külön tálba szedtem a krumplit, egy friss zöldsaláta is az asztalra került.

csi5.jpg

csi6.jpg

 A csirke melle csodásan zaftos lett, egyáltalán nem száradt ki. A citrom és a fokhagyma belülről, a mangalicazsír kívülről járult hozzá a hús ízéhez. 

csi7.jpg

 A mangalicazsírban nagyon kellemes, harmonikus lett a csirke és a krumpli zamata. A maradék hidegen is isteni ízű volt - sokkal finomabb, mint az átlagos sült csirke.

csi8.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr213574299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Piszkos Freud 2018.01.15. 22:00:31

A csirke zsírja tök jó, kár volt eltávolítani. Egyébként a kép alapján túlsült.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2018.01.16. 09:14:21

@Piszkos Freud: Gondoltam, hogy megemlíti valaki: de sajnos, a baromfi-zsiradék nem egészséges, ellentétben a mangalicazsírral. És persze nincs túlsütve :)

Nylul 2018.01.17. 08:10:25

@Mitzi von Küche: 'baromfi-zsiradék nem egészséges' - erről nem találtam semmit. Tudnál adni valami forrást?

Benikuty 2018.01.17. 09:06:39

@Nylul: kb. annyi hiteles, és tudományosan megalapozott forrást fogsz találni baromfi-zsiradék ellen, mint mangalicazsír mellett. Előbbi nem egészségtelen, utóbbi semmivel nem egészségesebb, mint bármely másik.
Állításomra számtalan megalapozott forrást fogsz találni...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2018.01.17. 09:23:59

@Benikuty: Köszi, magam is íg gondolom. @Nylul: Hát mi így tanultuk az egyetemen...

A fickó 2018.01.19. 02:05:00

@Mitzi von Küche: Bocs, tudom, hogy Mo-n nem egyszerű jó csirkét beszerezni, de az ilyen genetikájú bolti csirke egész szerkezetét tekintve nem egészséges. Ha már olyan fontos az egészség ... :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2018.01.19. 10:39:47

@A fickó: Teljesen igazad van, próbáljuk megórizni az egészégüket, ami nem könnyű a mai indusztrializált világban. De: sokszor próbáltam a háztáji, tanyasi, piaci csirkét és a hegyes/keskeny mellét általában szívósnak, rágósnak találtam.

Benikuty 2018.01.19. 15:53:13

@Mitzi von Küche: Hozzászoktunk a gyárihoz, aztán amikor belebotlunk egy természetes feszességű húsba, csak nézünk...Szomorú, de sok élelmiszerrel vagyunk így!

Benikuty 2018.01.20. 06:00:12

@A fickó: két gasztrobloggert "ismerek", akiknek a közvetlen lakóhelyén szinte lehetetlen vállalkozás minőségi alapanyaghoz jutni. Egy, jobb esetben több multi, és a piaci "nénik-bácsik" jelentik a választékot.
Gondolj bele, hogy mi, akik a fővárosban vagy az agglomerációban élünk, mit rugóztunk ezen a kérdésen, mire valamennyire eljutottunk egy elfogadható szintre...
süti beállítások módosítása