recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Káposztás malaccomb

Mitzi von Küche

2019. március 05. - Mitzi von Küche

 Malachús és savanyú káposzta együtt: remek párosítás - hát még, ha egyszerre készül el az ebéd a "Mindent bele!" módszerrel, intelligens kuktában.

mal_kap10.jpg

A kiindulás ezúttal egy szép nagy szelet keresztbe vágott malaccomb volt, amit lebőröztem, kivettem a csontját és a zsír nagy részét is leszedtem: maradt a színhús. Besóztam, borsoztam és rápréseltem néhány gerezd fokhagymát is.

mal_kap1.jpg

 Az intelligens kuktát bekapcsoltam, egy evőkanál zsíron megdinszteltem egy fej felaprított hagymát.

mal_kap2.jpg

 Egy kis pirospaprika után a megmosott, kicsavart savanyú káposzta következett, összeforgattam.

mal_kap3.jpg

Belekerült az edénybe a malachús, nagyobb darabokban,

mal_kap4.jpg

végül néhány szem krumpli feldarabolva. Felöntöttem vízzel, nem sóztam, mert a káposzta elég sós, csak még egy-két gerezd apróra vágott fokhagymát szórtam az edénybe. Örölt kömény is került bele emésztéskönnyítő célzattal.

mal_kap5.jpg

 Az automata kuktára ráraktam a fedelét, beállítottam 30 perces párolás programra, /Stew/ majd magára hagytam. Ebben különbözik az úgynevezett intelligens kukta a hagyományos fajtáktól, ugyanis nincs szelepkiemelkedés, gőzkifújás, majd a tűzhely alacsonyabb hőfokra kapcsolása - az elektromos készülék mindent biztonságosan elvégez, majd a végén sípol és ki is kapcsol. Rá sem kell nézni, ideális, ha közben dolgoznunk kell odahaza, vagy el kell mennünk főzés közben. Amikor a kukta szelepe leenged magától, már nyitható is a készülék.

mal_kap_7.jpg

 Már csak egy kis sűrítés kell egy vékony rántással /ezt is meg tudjuk csinálni a kuktában, újra bekapcsolva/ és már kész is az ebéd - egy jó félóra alatt kompletten. Nem mellékes, hogy csak a kukta kivehető belső edényét kell elmosni.

mal_kap8.jpg

 A tálaláskor egy kis tejfölt kínálunk a savanyú káposztás malachús mellé. 

mal_kap9.jpg

 Vajpuha a hús, az ízek jól összeértek.

mal_kap11.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr5914665157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

farkasmari72 2019.03.06. 20:50:43

Régóta van ez a kuktád és mást is főztél már benne?Pontosan melyik fajta, mert van egy pár...Nagyon tetszik az étel is, a káposztás ételeket imádjuk és így nagyon leegyszerűsödik!Ezek szerint a húst sem kell lepirítani.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2019.03.06. 21:19:58

@farkasmari72: Most került be a köztudatba az automata kukta /vagy intelligens kukta/, még az USA-ban is sokan csak most ismerkednek vele. Nekem 4-5 hónapja van és egyre több dolgot készítek benne. Egyszerű és időtakarékos vele a főzés. A márkát megírom privátban, mert nem reklámozok senkit :)

farkasmari72 2019.03.06. 21:41:33

Köszönöm, de már megláttam az oldalán...csak ebből is van több fajta..írnám az e-mail-emet...farkasm44@gmail.com..köszönöm, ha írnál róla kicsit bővebben..

EZAZ! 2019.03.13. 10:56:03

Olyan kukta nincs, amely nem képes felrobbanni.

Mindettől függetlenül nagyon finom lehet ez az étel, de én inkább kivárom, míg megfő alapon.

(lányom barátja tűzoltó, de nincs ínyemre, lányos apák örökös félelme)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2019.03.13. 11:04:54

@EZAZ!: Ami igaz, az igaz! Másrészt milyen jó, hogy közel a segítség ;)

Anicamárnemtrollkodik 2019.03.19. 14:09:19

@EZAZ!: @Mitzi von Küche: Kávéfőző, frissen festett konyhában?? :DD szegény apám akkorát ugrott ijedtében, majd' kivitte a főfalat :D
süti beállítások módosítása