recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Surf 'n' Turf - hát ez mi lehet? Kóstold meg, nem bánod meg!

Mitzi von Küche

2019. április 30. - Mitzi von Küche

A 'Surf and Turf' amerikai eredetű kulináris kifejezés: tengeri és szárazföldi ételek kombinációját jelenti /surf= szörfözés, turf=gyep/, leggyakrabban steak és homár/rák együttesét. Az 1960-as években jelent meg az USA-ban, először talán Massachusetts-ben, ott filet mignon és alaszkai rákláb kombinációjaként. Nem örvendett túl nagy megbecsülésnek a gasztrosznobok körében, úgy érezték, hogy a két drága étel kombinálásával csak a vendéglősök próbálnak extraprofitra szert tenni. Manapság már szinte bármilyen tengeri és szárazföldi ételkombinációt így neveznek, így készíthető akár kacsamell + Jakabkagyló kombináció is.

surf_n_t4.jpg

Korábban idegenkedtem a hús és seafood kombinációtól, de mindent meg kell kóstolni és most remek alapanyagokat szereztem hozzá - hát akkor hajrá! A legfontosabb: két szelet, egyenként 27 dekás növendék marhabélszín, egy zacskó fagyasztott hámozott királyrákfarok (friss még jobb), 7-8 darab friss csiperkegomba. A bélszínszeleteket borsoztam, két -három óra hosszára mustáros pácba tettem, majd sütés előtt megtörölgettem és bekentem olajjal. A felhevített serpenyőbe helyeztem a húsokat és továbbra is magas hőn sütöttem, cirka három-négy percig - vastag szeletek voltak. Fordítás után még három percet kaptak a serpenyőben. Közben a megtisztított, felezett gombát olajon megpirítottam, provanszi zöldfűszerek társaságában.

surf_n_t1.jpg

 A sztékeket sütés után pihentetni kell és csak tálaláskor sózzuk, ha szükséges.

surf_n_t2.jpg

 Ezalatt a rákokat vajon, néhány gerezd fokhagymával együtt megsütöttem, az Air fryerben pedig elkészült a sült krumpli is. Nagy segítség, ha egyszerre négyfélét kell sütni.

Minden az ebédlőasztalon, össze lehet állítani a Surf 'n' Turf-öt.

surf_n_t3.jpg

 A bélszínszelet tetejére tesszük a rákot, meglocsoljuk a sült zaftjával, meg egy kis fokhagymás vajjal, amiben a rák készült, mellé egy kis krumpli és gomba - igazán guszta ez a kombináció.

surf_n_t5.jpg

 Csodálatos rare-mediumra sült a steak, a zaftos hús a finom rákkal együtt különleges ízharmóniát hozott létre.

surf_n_t6.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr5814774816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2019.04.30. 15:42:00

Megpróbáltam kommentelni, de eltűnt minden. Szóval újra: ez a bélszínszelet tökéletes, szívesen látnám a tányéromon!
süti beállítások módosítása