recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Friss tőkehalfilé fehér spárgával

Mitzi von Küche

2019. május 28. - Mitzi von Küche

Friss, nem fagyasztott atlanti tőkehalfiléhez jutottam, talán nem nagy különlegesség, de a friss, nem fagyasztott halat meg kell becsülni. Az atlanti tőkehal /Gadus morhua/ vonóhálóval van halászva, tehát nem tenyésztett.

tokeh3_1.jpg

 A halfilét szeletekre vágtam, besóztam, friss citromlével meghintettem és állni hagytam kb. 20 percig. A minőségi friss hal nem kíván semmi extra fűszerezést, mert az elnyomná a hal finom, enyhe ízét.

tokeh4.jpg

 És a legfontosabb: vajban kell sütni! Nem lehet eleget hangsúlyozni: a nemes hal ízét a vaj emeli ki. Egy jó adag közepesen forró vajba helyeztem a halfiléket, és eleinte fedővel lefedve kb. öt percig sütöttem közepesen meleg tűzön, utána megfordítottam. Ez eléggé kényes dolog, mert a tőkehal hajlamos a szétesésre, óvatosan kell fordítani és még két-három percig sütni - és már el is készült.

 tokeh5.jpg

 Időben megelőzte a halsütést a spárga előkészítése. A fehér spárga fás végeit levágtam, a törzset zöldséghámozóval meghámoztam. Sós - cukros vízben megfőztem egy magasabb fazékba állítva - úgy, hogy a zsenge spárgacsúcsok kilátsszanak a vízből (ugyanis ezek hamar szétfőnének).

Közben elkészítettem a sajtmártást is: megint csak vaj kell hozzá (én már kilószámra veszem...), bele frissen reszelt parmezán, egy kevés kéksajt (vagy másfajta aromásabb minőségi keménysajt) és egy kis tejszín, meg egy csipetnyi apróra vágott petrezselyemzöld. Összeforralom és már kész is a mártás.

tokeh1.jpg

 Ráöntöttem a mártást a spárgára és 30 percig sütöttem a sütőben 180 fokon, előszőr lefóliázva, majd szabadon, hogy a teteje szép színt kapjon.

tokeh2.jpg

 Gyönyörű látvány...

tokeh6.jpg

 A tőkehal és a spárga kiemelte egymás ízét, a sajtmártás pedig remekül keretezte a kétféle finomságot.

tokeh7.jpg

 Fejedelmi ízharmónia pasztell színekben.

tokeh8.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr2414847820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2019.06.10. 14:31:06

Ezt most én is megenném! El is zarándokolok a Metróba, ott néha van friss hal. Persze mehetnék a Vörös Homárba is a Hegyvidékben, de a gatyám ottmaradna ...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2019.06.10. 14:45:18

@Andrass9: Onnan volt ez is és ez finom fajta.Többféle tőkehalat árulnak, magyarul sokszor csak tőkehalként nevezve (szerencsére az etiketten szereplő latin név segít az identifikálásában). Az angol nyelv bezzeg sokféle tőkehal-fajtát különböztet meg, melyek között nagy íz- és minőségbeli különbségek vannak.

Tangó Suszter 2019.11.03. 18:38:55

Szeretem a penészes sajtokat hidegen, vakjal kikeverve. Melegen számomra, pontosabban az orrom számára romlott ételt jelent. Le kell győznöm ilyenkor az averzióm. Először csak villahegyre veszek.
süti beállítások módosítása