recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Sertéskaraj rókagombás mártással

Mitzi von Küche

2019. november 26. - Mitzi von Küche

 Ó, de hát ez nem egy extra dolog, miért kellene ebből blogposztot írni? Hát azért, mert új technológiával készült ez a rókagombás karaj. Mostanában kezdenek berobbanni a nemzetközi piacon, de már idehaza is az automata elektromos kukták, intelligens főzőedények, illetve több más névvel illetett főzőalkalmatosságok. Üdvözlünk minden újdonságot, ami megkönnyíti, lerövidíti a főzést. Sajnos, még viszonylag kevés tapasztalat olvasható magyar nyelven - ezért született ez a cikk.

Ez a rókagombás karaj egy ilyen készülékben készült.

rokagomb_kar_pan4.jpg

 Fél evőkanál olaj, majd fél fej felvágott hagyma került az okos kuktába, amelyet bekapcsoltam és beállítottam egy 25 perces programra. Rögtön el is kezdett melegíteni, dinsztelődött a hagyma, majd beletettem a négy szelet sózott, borsozott rövidkarajt, kissé megpirítottam mindkét oldalukon. Fél deci vizet öntöttem még bele és lezártam a kuktát. Ezután többet már rá sem kellett néznem.

rokagomb_kar_pan1.jpg

 A főzési-párolási idő lejárta után egy gombnyomással kiengedtem a gőzt és hozzáadtam a húshoz a mélyhűtött rókagombát, kb.15 dkg-ot, egy kis provanszi fűszerkeverékkel ízesítettem.

rokagomb_kar_pan5.jpg

 A folyadékot kissé besűrítettem porított rókagomba-szósszal /persze, liszttel vagy keményítővel is lehet sűríteni/. Most egy 10 perces könnyű programot állítottam be az elektromos kuktán. Nagy előny, hogy nem kell felügyelni az ilyen típusú készülékeket, nem fog gőz kijönni belőle, biztonságos - ellentétben a hagyományos túlnyomással főző kuktafazekakkal.

rokagomb_kar_pan2.jpg

 Amikor az idő lejár, a kukta jelez, leállítja a főzést és melegen tartja az ételt vagy kikapcsol - beállítás szerint.

rokagomb_kar_pan3.jpg

 A hús vajpuha lett /ami a rövidkarajnál nem mindig sikerül/ és finom az isteni rókagombával kísérve. Amilyen rövid idő alatt elkészült, fantasztikusan összeértek az ízek. Burgonya-gratinnel tálaltam.

rokagomb_kar_pan4.jpg

Elfoglalt, de főzni szerető asszony-/férfitársaknak nagy segítség ez az okos készülék, sokféle típusban kapható. Érdemes az újdonságoknak utánanézni, kipróbálni, megkönnyíti az otthoni munkánkat az intelligens kukta.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr5715299134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2020.02.03. 18:01:53

Update: ma újra elkészítettem. Egyszerre tettem az edénybe a karajszeleteket és a gombát, kevés liszttel is megszórtam. 30 percig ment 'Stew' programon az elektromos kuktában - tökéletes lett.

kocsmagomba 2020.02.12. 20:12:16

A rókagomba kemény gyerek, bírja a hosszas kiképzést is! :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2020.08.10. 14:06:10

@Mitzi von Küche: Ma szűzérmékkel kombináltam a rókagombát, 15 perces program elég lett neki.
süti beállítások módosítása