recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Lazac és garnéla sütőben sütve

Mitzi von Küche

2019. december 15. - Mitzi von Küche

Ezekben az ünnepi hetekben, amikor összegyűlik a család, gyakran fogadunk vendégeket, sok finomság kerül az asztalra. A hal- és tengeri ételek is előtérbe kerülnek karácsony táján, bár egész évben érdemes fogyasztani. Ilyenkor sokan éjt nappallá téve sütnek-főznek, de az elfoglalt dolgozó háziasszonyok/-emberek számára nem kis időbeli megterhelést jelentenek ezek az ünnepi ebédek-vacsorák.

Ez a könnyen kivitelezhető lazac - garnéla kombináció jó példa lehet a 'könnyen - gyorsan - finomat' hármas kívánság teljesítésére.

laz_garn5.jpg

Ez az étel most csak egy kétszemélyes, bőséges adventvasárnapi ebédre készült, de a mennyiség könnyen többszörözhető. 12 darab friss, nem fagyasztott nyers garnélarákot citromlével megöntöztem, kissé besóztam, két nagy gerezd fokhagymát préseltem rájuk, kis zöldfűszerkeveréket is kaptak, végül extra szűz olivaolajjal meglocsoltam. Így állt egy óráig /de azonnal is süthető/. Két közepes nagyságú friss lazacszeletet besóztam, provanszi fűszerrel megszórtam és páccal bekentem. A pác egy kiskanál mustárból, egy kiskanál mézből, gyümölcsös sötét balzsamecetből és szintén olivaolajból állt. /Ez is állhat kicsit, de azonnal is neki lehet látni a sütésének./

laz_garn1.jpg

 A 180 fokra előmelegített sütő középső rácsára helyezve kb. 20 percet sült a garnéla és a lazac - ez utóbbi félideig fóliával lefedve. Közben megfőtt a basmati rizs is, most már elektromos kuktában egy 7 perces programmal.

laz_garn2.jpg

 A garnélát eddig legtöbbször serpenyőben szoktam sütni kevés olivaolajon, de most az egyszerűség kedvéért mindkét tál a sütőben készült el. A garnéla annyira ízes lett, mint még eddig sosem /eddig serpenyőben sütöttem/. A lazac puha, a pác különleges ízt adott neki. Még egy kis saláta vinegrette-tel és már az asztalon is van az ünnepi finomság.

laz_garn4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr3215333410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása