recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Fésűkagyló vajban sütve gyümölcssalátával

Mitzi von Küche

2020. február 26. - Mitzi von Küche

A fésűkagyló vagy Szent Jakab kagyló ritkán beszerezhető nálunk, de ha meglátjuk, érdemes venni belőle, mert különleges az íze. Maga a kagyló fehér héja is csodás szépség, de nálunk ritkán kapható héjában, a híres cakkos szélű Shell-kagylóban. A fésűkagyló belseje nem is hasonlít az átlagos kagylóhoz, tömör, édeskésebb ízű, gusztusos, kerek nagyobbacska érmécskék. Narancsszínű "coral" vagy ikra van a kagyló oldalán, ezt nem mindenki szereti - de könnyen eltávolítható.

Ezt a csomag fésűkagylót fagyasztva vásároltam, az óvatos kiolvasztás után kissé megborsoztam és citromlével meghintettem. A sütése vajban a legfinomabb és igazán egyszerű: a felhevített vajba dobjuk a kagylókat, két perc az egyik oldalon, fordítás után pedig újra két perc sütés - és már el is készült.

jak1_kis.jpg

  Elég a tálaláskor sózni, de csak éppen egy kissé.

jak2_kis.jpg

  A fésűkagyló túl kevés lett volna magában egy kétszemélyes ebédhez, ezért egy kis basmati rizset pároltam mellé, és a hűtőben talált kisebbfajta rákokat szintén vajban gyorsan átsütve pakoltam a rizs tetejére.

 

jak3.jpg

 És ami a friss ízeket illeti, még egy kis gyümölcssalátát dobtam össze narancsból, grapefruitből, mandarinból, banánból és egy kevés /ezúttal konzerv/ ananászből, aminek a leve éppen elegendő édességet adott a salátának.

jak5_kis.jpg

 

 Nagyon jól illett egymáshoz a fésűkagyló, a rizs a rákkal és a gyümölcssaláta. Ünnepivé varázsolódott így egyből az ebéd.

jak4_kis.jpg

 Olyan szerencsém volt, hogy nem sokkal később ismét kaptam Szent Jakab kagylót, mégpedig ikra nélkülit és igazán impozáns méretben. Hasonlóan vajban sütöttem meg - ezek igazán kapitális példányok voltak, de ezúttal egy-két gerezd fokhagymát is aprítottam a vajba.

jak6_kis.jpg

 Most tagliatelle kísérte a kagylók királynőjét, a Szent Jakab kagylót. Ajánlom a megkóstolását azoknak, akik még nem ismerik - felséges csemege!

jak7_kis.jpg


 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr8315341594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsocek 2020.02.26. 18:12:51

Klassz lehet, ha valaki csak úgy, mondhatni szinte véletlenségből rákokat talál a hűtőjében. Ja, és persze a Szent Jakab kagyló lelőhelye viszont gondosan eltitkolva.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2020.02.26. 18:56:24

@zsocek: Aligha véletlen, mivel az egyik kedvencünk. Lelőhelye az Au. mélyhűtött részlege. Egyébként a kisebb méretű kagylók Franciaországból, az extra nagyok Argentinából származnak. Speciel ma is ezt ebédeltünk és ketten laktunk jól egy tálca /4 db/ fésűkagylóból.

zsocek 2020.02.26. 22:20:30

Köszi, az Au, az az Auchan? Amúgy nem keverem a kagylót a rákokkal, csak azt írtad a blogban, találtál kisebb rákokat a hűtőben. Lényeg a lényeg, remélem én is lelek Szent Jakabról elnevezett fésűs kagylót az Auchanban, Argentínából (eddig csak a malbec volt argentin kedvenc, igaz, az egy vörösbor fajta, kagylóhoz gondolom inkább valami jobb száraz fehérbor dukál, )oszt elkészítem a leírtak alapján.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2020.02.27. 10:39:42

@zsocek: Igen, a múlt hétenis vettem. Van ikrás, ikra nélküli óriás méretű és héjjal együtt is, ami nagyon dekoratív, de drágább valamivel. Amiről eszembe jut, hogy tervezem a Capesanta gratinata-t is elkészÍteni és megírni.
süti beállítások módosítása