recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Gyümölcsös grízes sütemény

AnicasubRosa

2020. július 22. - AnicasubRosa

A receptet a neten találtam, először cseresznyével akartam megsütni, aztán a gyerek hazaállított egy zacskó sárgabarackkal, a piacon meg találtam elfogadható áron meggyet és mivel a savanykás gyümölcsöket úgyis jobban szeretem, ezek mellett döntöttem. Persze, bármilyen idénygyümölccsel jó lehet, nálam a szilva lesz még nagy esélyes.

Kb. 1 kis pohárnyi zsíros tejfölt összekevertem egy nagy bögrényi búzadarával, ennek állnia kellett egy órát, hogy a gríz megszívja magát. 

Közben egy nagy bögre cukrot kikevertem 3 tojással, egy másik edényben pedig egy nagy bögre lisztet átszitálva egy kávéskanálnyi sütőporral összekevertem. 

Amikor eltelt az egy óra, a grízes keverékhez kavartam a tojásosat reményeim szerint csomómentesre (mivel este 1/2 10 volt, nem mertem beindítani a robotgépet, mert a fölöttem lakók kiátkoztak volna az Anyaszentegyházból), utána a liszteset és belekevertem a kimagozott meggy nagy részét. 

Kivajazott, lisztezett tepsibe öntöttem a masszát és a tetejére sorakoztattam a félbevágott sárgabarackot és a maradék meggyet, aztán előmelegített sütőben lassan megsütöttem. 

Este 11-re lett kész, egy kis kockányit mertem csak tesztelni belőle, de másnap ezt reggeliztük a gyerekkel és jelentem: bevált. 

Könnyű kis nyári sütemény, ízlés szerinti gyümölccsel. Süssétek meg! 

 süti

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr616010054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása