recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Karfiolos rakott hal

Mitzi von Küche

2020. szeptember 16. - Mitzi von Küche

 A sütőben sült, rakott ételek számtalan variációban népszerűek, a halas változatok azonban ritkábbak. Márpedig minél többször kell halat ennünk - pláne, ha szeretjük, így ezt a variációt ötöltem ki. A karfiol az egyik kedvenc zöldségem, most csodás frisset kaptam a piacon, ez lett tehát a rakott hal fő összetevője.

karf_hal6.jpg

A tőkehalfiléket kiolvasztva egy nagyobb fajansztálba sorakoztattam, sózva, borsozva, alá pici olajat öntve. A tőkehal finom, mentes a néha zavaró erős íztől és teljesen szálkamentes, ezért ajánlom a halakkal ismerkedőknek és gyerekeknek is. 
Egy tálban elkevertem egy nagy doboz tejfölt egy egész tojással és ízesítettem némi sóval, egy nagy gerezd préselt fokhagymával és 5 dkg reszelt sajttal /most cheddar volt itthon/.

karf_hal1.jpg

Megfőztem egy adag rizset és rásimítottam a halszeletekre. /Persze, kimaradt rizs is felhasználható./ 

karf_hal2.jpg

 A sós vízben előfőzött gyönyörű karfiolrózsákat a rizs tetejére helyeztem.

karf_hal3.jpg

 Következett az ízesített tejföl, amivel igazán bőkezűen bántam. Végül egy kis pecorinot is reszeltem a tetejére. 180 fokra előmelegített légkeveréses sütőbe került a tál alufóliával lefedve.

karf_hal4.jpg

 30 perc után ellenőriztem a sütést, levettem a fóliát és még 10 percig időzött a tál a sütőben.

karf_hal5.jpg

 Gusztusos lett az összeállítás a jó sok tejfölös mártással.

karf_hal6.jpg

 Az ízek remekül összejöttek.

karf_hal7.jpg

 Jól melegíthető is a karfiolos rakott hal, ha valaki csak később tud ebédelni.

karf_hal8.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr6716186950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alick 2020.09.16. 19:42:20

Nagyon jóóó! :)

Boar. 2020.09.16. 21:04:42

Király kaja. A karfiol is, a tőkehal is, egyben is...ezt jól kitaláltad...

Vincent 2020.09.17. 06:43:47

Egyetértek az előbbiekkel és csak gratulálni tudok, mert nagy rajongója vagyok a halaknak és a karfiolnak is, de ilyesmi még nem jutott eszembe.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2020.09.17. 08:55:00

@Alick: @Boar.: @Vincent: Köszi! Akkor talán elnevezhetnénk, Tőkehal Madame Mitzi módra... :)
süti beállítások módosítása