recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Ha már márna...

Mitzi von Küche

2013. augusztus 05. - Mitzi von Küche

A hétvégi ebéd elkészítése úgy kezdődött, hogy elmentem kedvenc halas helyeimre valami friss tengeri halat beszerezni. De ezúttal nem találtam királydurbincsot, sem tengeri süllőt, a pisztrángkínálattal sem voltam megelégedve, lazacot meg most ettünk nemrég... Akkor mi legyen vasárnap ebédre? Csüggetegen járattam szemeimet a jégbehűtött friss hal választékon. Hát ez meg mi? Márna... Tengeri... Nem ismerem. Amilyen márnával én már találkoztam mediterrán vidékeken, az kisebb és vöröses színű volt (a neve is vörös márna), hát ez másmilyen. Na, lássuk, ha már márna...

 

Már1.jpg
Szerencsére szépen megtisztítva kaptam, így már csak a mosás volt hátra és besózva - ciromlével meghintve félretettem egy órácskát.

       Vajdarabkákat raktam egy nagyobb ovális jénai tál aljába, erre fektettem a halakat. A hasüregükbe ezúttal felezett újhagymák kerültek. A márnák tetejére is vajdarabokat helyeztem és jól megszórtam apróra vágott zöldfűszerek keverékével, meg még egy kis nagy szemű tengeri sóval.

      Mielőtt a sütőbe tettem volna, még meglocsoltam finom olivaolajjal. A képen látható olivaolajat Horvátországból hozták nekem és igen kiváló, gyümölcsös aromjáú.

 

Már2.jpg

A márnákat a sütőm légkeveréses grill funkciójával sütöttem. Ez egy zseniális dolog, mert nem kell a sütőt előmelegíteni, csak bekapcsolom a grillet és beállítom a fokozatot - és már sögtön süti is. Többen nem is hitték el, de 15 perc alatt tökéletesen kész lett, ropogós bőrrel, amint látszik is a következő képen. Nem kellett lefedni és egyszer még meglocsoltam sütés közben olivaolajjal.

Már3.jpg

A grillezett tengeri márna mellé kerti zöldsaláta-keveréket adtam. A hal íze finom, de meglehetősen aromás. Szálkák tekintetében a királydurbincs (amelyben csak elvétve van szálka) és a pisztráng (amely nagyon szálkás) közé esik, azaz figyelmesen érdemes enni. 

Már4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr865364282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.08.05. 08:22:29

Ez egy "gyakorlatias" poszt, mert Dömbike ilyet kért tőlem.

süllőcske 2013.08.05. 10:04:31

Ez a hal sohasem volt márna, akármit is írnak ki rá.
Messziről látszik rajta, hogy pér, tengeri pér.
A márnák más kategória.
Ízben is jellegzetesen pérszerű,
vagyis a sügérfélék és a pisztráng közé esik nagyjából, ahogy helyesen írva lett. De nem pisztráng, nem durbincs, s főként nem márnaízű.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.08.05. 11:51:21

@süllőcske: Köszönöm szakértő szavaidat, nekem is gyanús volt kicsit, kétségeimet a poszt címében is megfogalmaztam.
Akkor most már ettem pért is és tudom, milyen ízű :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.08.05. 12:17:24

@süllőcske: @Mitzi von Küche: én eddig azt sem tudtam, hogy van olyan hal, aminek pér a neve...
Viszont pont ebédidőre értem ide, harapok egyet a halból :D

Méz és Olíva 2013.08.05. 19:59:55

hát fogalmam nem volt róla, hogy a pér egy halfajta... de a pisztráng nagyon szálkás halnak számít? mi legtöbbször azt eszünk és imádom - nem csak az íze miatt - hanem azért is, mert olyan könnyű "szálkátlanítani"
a recept tök jó szerintem, és most már nagyon kíváncsi vagyok erre a halra :)

medvedr 2013.08.05. 20:44:48

Nekem tetszik. Egyébként a nyári halas vacsorák, friss kerti, vagy bármilyen salátával nagyon jók tudnak lenni. Gondolom ez egy két személyes vacsora volt. Nekem a halhoz egy jó Irsai fröccs megy leginkább.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.08.05. 21:07:33

@medvedr: nekem meg Traubi vagy Márka meggy jégkockával :D
@Méz és Olíva: én eleve halra vagyok cuppanva mostanában, Mitzi posztjai meg csak tetézik..:D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.08.05. 21:09:24

@Mitzi von Küche: Jó poszt, teccik is, de ...gyakorlatilag kihagytál belőle. A kérés úgy szólt, hogy főzzél-posztold-és etess engem dagadtra belőle.
Minden ablak nyitva, szóval jöhet.

PO · http://pasztortuz.blogspot.com 2013.08.06. 04:53:28

Na, ezt a légkeverős grillt én is kipróbálom! Ezt tényleg halhoz találták ki!

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.08.06. 07:53:37

@dömbi: Márnaszerű tengeri pér vitorlázik a szelek szárnyán Dömbike ablaka felé - festői kép...

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.08.06. 08:23:13

@Mitzi von Küche: Bárcsak igaz lenne, és nem kellene ebben a gatyarohasztó hőségben főznöm.
Jut eszembe, mit is fogok enni, márnát vagy pért?

medvedr 2013.08.06. 20:12:39

@AnicasubRosa: Mondd hogy nem igaz!:)
egyébként a meggy márkát szerettem gyerekkoromban, ma már nem igazán iszok szénsavas cukros italokt meg gyümolcs leveket se nagyon.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.08.08. 19:18:28

@PO: hisszük, ha látjuk... ha érted :P :D
süti beállítások módosítása