recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Szükségből erényt avagy spárgás rakott csirkemell

Mitzi von Küche

2014. június 09. - Mitzi von Küche

A nagy szél napja volt. Új divat, hogy már Közép-Európában is elnevezik a ciklonokat (ebben már közeledünk Amerikához). Ki sem dugtam az orromat a házból, főznöm viszont kellett. Csináljunk hát a szükségből erényt: az otthon lévő hozzávalókból valami újfajta ételt, ami eddig még nem volt.

A fridzsiderben volt egy szép nagy csirkemell, egy csomag fehér spárga, lappangott még továbbá némi gouda sajt és tejszín. Némi maradék rizs is volt tegnapról. Parmezánsajt és fagyasztott zöldfűszerkeverék mindig van otthon - ezekből már kisülhet valami.

image_89.jpg

A fehér spárgát - ami tapasztalataim szerint sokkal finomabb a zöldnél, még ha macerásabb is az elkészítése - , meghámoztam, a végéből 3-4 centit levágtam, és kis sóval és cukorral ízesített vízben főztem kb. 10 percig egy magasabb fazékban. A spárgaszálak puha feje így kikandikálhatott a tálból, elég a többi részét megfőzni majdnem teljesen.

A csirkemellet vastagabb szeletekre vágtam, sóztam, megmutattam neki egy kis kipréselt fokhagymát és liszttel megszórva hirtelen kisütöttem pár csepp olajon. Le is raktam az e célra használatos francia porcelántálamba, aláöntve a sütéshez használt pici olajat. Erre került a spárga hosszában, igazságosan mindkét irányba rakva a fejeket. (Persze mindenki a spárgafejeket szereti a legjobban.) Pár kanálka rizset is melléraktam.

image_91.jpg

Most következett a tejszín, a közben megtalált maradék mascarponéval összekeverve, kissé megsózva és a méyhűtött zacskós zöldfűszerkeverékkel megszórva. A tetejére pedig ráreszeltem a gouda sajtot és némi parmezánt is.

Időközben előmelegítettem a sütőt 180 fokra légkeveréssel, és kb. 40 percig sütöttem a rakott tálat. Kellemes színt kapott a tetején a sajt és az illatok is biztatóak voltak.

image_92.jpg

Finom és könnyen elkészíthető, kiadós étel lett a spárgás rakott csirkemell. Az imádott spárgát így egy új módon is fel tudtam használni.

image_93.jpg

A szél pedig végül nem is lett vészes minálunk.

Hozzávalók: 1 csomag friss fehér spárga

                     1 csirkemell

                      1 doboz habtejszín (+ esetleg mascarpone)

                      10 dkg gouda sajt

                       5 dkg parmezánsajt

                       kb. 5-6 evőkanál maradék rizs

                       zöldfűszerkeverék vagy friss, apróra vágott zöldfűszerek

                       1-2 gerezd fokhagyma

                       só, bors

                       kevés liszt a szóráshoz

                       étolaj

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr806172518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.06.09. 13:30:53

Nálam gyakran vannak ilyen szükséghelyzetek, ma pl. a pénteken vásárolt és azóta hűtőben lévő tarját kellett megfőznöm a kutyának, mert sajna, magunknak már nem lehetett :( bosszús vagyok.
No de spárga: én a zöldet szeretem jobban, de nem mondanék nemet erre a sárga spárgára sem :D
(viszont így az én spárgás posztom már csak jövőre lesz aktuális, ne járjunk térdig benne :D )

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.06.09. 14:10:46

@AnicasubRosa: A spárga fehér, nem sárga (legfeljebb a megvilágítás teszi) :)
A pénteken vett tarja jól bepácolva vasárnap grillezve lett - sajtmártásos fehér spárga kíséretében (ld. tavalyi posztunk: "Spárga fehéren és zölden").

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.06.09. 15:50:30

@AnicasubRosa: Jaj, 33 fokban (most néztem) nem fog az agyam, max. hideg dolgokra tudok gondolni.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.06.10. 12:15:05

A poszthoz még: a ciklonokat, tornádókat, egyebeket mindig női névre keresztelik. A fiúk biztos vágják, miért :D

EZAZ! 2014.06.13. 01:13:37

@AnicasubRosa:

Nem, nem tudjuk, mert buták vagyunk.

Miért?

EZAZ! 2014.06.13. 01:55:31

Ambivalens érzéseim vannak a spárgával kapcsolatban, volt egy német lány az életemben, ők imádják, nekem annyira nem jön be.

Végül is de itt befejezem, mert nem tudom, hogy a végülist egybe kell írni, vagy külön.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.06.13. 08:47:30

@EZAZ!: Erre rímel a tavalyi spárgás poszt:
lepcsankparty.blog.hu/2013/06/19/sparga_feheren_es_zolden_mitzi_von_kuche
Érdekes, hogy egy bizonyos férfi korosztály életében a (kelet)német leányzó általános volt :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.06.16. 21:24:53

@EZAZ!: mikor jon, meleg es nedves, mikor megy, viszi a hazad, kocsid, nyaralod :P
/te nem buta vagy, csak imadsz kekeckedni velem :D de teged ezert birlak /
süti beállítások módosítása