recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Tárkonyos leves (AnicasubRosa)

2015. április 27. - AnicasubRosa

Posztolóként ugyanazzal szembesülünk, mint a háziasszonyok legtöbbje: jól főzni nem csak azt jelenti, hogy ízletes az étel. Néhanapján főzni valami finomat, az is tehetség. Az igazi kemény, agymunka része a dolognak az, amikor ki kell találni, mi legyen az aznapi ebéd, változatos étrendet összeállítani egy család számára és aztán tudni azt felborítani is.

A tárkonyos leveshez hagymát, répát, petrezselymet tisztítottam meg, sertéscombot kockáztam fel. Füstölt szalonnából kisütött kevés zsiradékon a húst a hagymával együtt fehéredésig sütöttem, majd sóval, borssal, babérlevéllel, tárkonnyal fűszerezve, kevés balzsamecettel savanyítva, a feldarabolt zöldséggel és zöldbabbal együtt főzni kezdtem. Félfővésben kockára vágott krumplit adtam hozzá, majd amikor az összes hozzávaló puhára főtt, a sárgarépát, petrezselymet és babérlevelet kiszedtem, majd tejfölösen behabartam a levest.

1.fotó bezöldségelve.JPG

Nekünk a hús és a zöldbab elég a levesbe, de aki szereti zöldségesen, vagy igényel bele valamilyen tésztát, tetszőlegesen variálhatja.  A fűszerezés szintén szabad kezet ad, én most a tárkonyos vonalat vettem erősre, de kevés majorannát és kakukkfüvet is tettem bele, de igen visszafogottan.

2.fotó leves.JPG

Azt gondolom, a savanykás levesek jól variálhatóak. Ismerjük a korhelylevest, a legényfogó levest, ezek a hús-leveszöldség alap erőteljesebb vagy könnyebb fűszerezésével és a leveshez adott savanyúkáposzta, szárazbab, füstöltkolbász stb. hozzáadásával egészen különböző irányba elvihetik az ételt. A nyírségi gombócleves leírásánál mondta valamelyik kommentelő, hogy ő inkább zöldbabbal főzné kukorica helyett. Nos, ez valami hasonló, annál a levesnél számomra mégis könnyebbnek ható.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr335837464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.04.27. 08:52:34

Az erdélyi kirándulás is lehetett az ihletője ennek a finom levesnek? Nagyon szeretem, ennek ellenére ritkán készítem, mert alapból valahogy nem jut eszembe - de majd ezután...

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.04.27. 15:38:48

@Mitzi von Küche: nem, ez van vagy kétéves poszt emlékeim szerint :)

Hurri Kán 2015.04.28. 11:24:56

A répát miért szeditek ki belőle? Az ehhez hasonló leveseket úgy szoktam, hogy a krumpli kivételével a többi zöldséget is megpirítom a hússal együtt, nekem valahogy jobb lesz úgy. És répán kívül mehet zeller, padlizsán, igazából bármi, ami pedig tejfölös és tárkonyos, az csak jó lehet :)

Benikuty 2015.04.28. 13:10:25

@Hurri Kán: szakácsunk abból mesterkurzust tart fogyatékos rigóknak :)

Hurri Kán 2015.04.28. 13:38:07

@Benikuty:
Arra csak a répa jó, esetleg a karalábé is?

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.04.28. 21:14:31

Ennel sokkal nagyobb baj, hogy elfogyott a tarkonyom, van is itthon hozonges :))

@AnicasubRosa:
Csak neztem, minek a repa meg a tarkony a paloclevesbe? :DDD

Benikuty 2015.04.29. 05:05:12

@dömbi: ha nincs tárkonyod, főzzél matyólevest! ;)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.04.29. 16:07:55

@Benikuty: @Hurri Kán: azt nem szedjük ki, csak hülyeségeket beszélek, már írásban is :D
@dömbi: talán mert ez nem az???? :D

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.05.01. 09:18:23

@Mitzi von Küche: Nem hinném, hogy erdélyi az ihlet. Abban a bárnyhús mellett tejfől és ciromlé is előfordul. :-)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.05.01. 09:45:50

@Hobbiszakács: Tárkony, lestyán elsősorban ott használatos.

Benikuty 2015.05.01. 13:40:25

...ha már ott tartunk, hogy hogyan és miből, akkor én nem használnék sertéscombot, és a zöldbabot is kerülném szép nagy ívben :)
süti beállítások módosítása