recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Pár perces paella

Mitzi von Küche

2015. szeptember 14. - Mitzi von Küche

Valami nem szokványos rizsköretet akartam a szombati lazac mellé és ekkor ugrott be spanyol kedvencem, a paella. Otthoni elkészítése viszont kissé hosszadalmas, pedig van speciális paellasütő tálam is. Eszembe jutott, hogy egyszerűbben és gyorsabban is összedobhatnám. Saját kútfőből való a recept - nem néztem sehol utána.

image_318.jpg

 Egy jénai tálba arborio rizset  szórtam, megsóztam, vízzel felöntöttem, hogy jól ellepje és egy tasak őrölt sáfrányt adtam hozzá. Mikrosütőben lefedve 8 percig főztem, majd megkevertem.

Volt egy tasak olajban eltett tengeri herkentyűm, amit a paellához szántam. /Igazából bármely fagyasztott tenger gyümölcse keverék alkalmas hozzá./

image_319.jpg

A rizshez adtam a keveréket, belepréseltem még két gerezd fokhagymát, majd még négy percig főztem a mikróban, továbbra is lefedve.

Közben előkészítettem a lazacszeleteket: besóztam, citromlével bespriccceltem, apróra vágott bazsalikom- és petrezselyemlevelekbe hengergettem és egy kis olivaolajjal is meglocsoltam.

image_321.jpg

A paellát egy nagyobb serpenyőbe öntöttem, néhány félbevágott olivabogyót adtam hozzá és egy kis vízzel fellazítva magasabb hőfokon pirítani kezdtem - a paellát nem kell keverni, hagyni kell az alját enyhén megpirulni, úgy az igazi.

image_320.jpg

Alig néhány perc kell még neki és már kész is, míg egy autentikus paella elkészítése minimum egy óra...

Közben néhány perc alatt a grillserpenyőben minimális olajon elkészült a lazac is.

És az eredmény:

img_6978.jpg

Határozottan emlékeztetett az eredeti spanyol paellára - de azért alig várom, hogy a helyszínen ismét megkóstolhassam... 

Egy régebbi posztomban már leírtam az autentikus valenciai paella elkészítési módját, össze lehet hasonlítani:

http://lepcsankparty.blog.hu/2014/01/13/valenciai_paella_mitzi_von_kuche

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr1007743634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.09.14. 22:32:14

Kár, hogy nem vagyok rizspárti :( Bár a tengeri herkentyűket szeretem, úgyhogy ez meggyőzne :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.09.15. 11:42:38

@AnicasubRosa: Akkor a fideua a te ételed - ugyanez, de rizs helyett vékony tésztával.
süti beállítások módosítása