recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Lazacpisztráng édesköménnyel

Mitzi von Küche

2015. november 23. - Mitzi von Küche

Meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt. Ott mosolygott rám a két gyönyörű lazacpisztráng a halaspultról szombat délelőtt és már tudtam, ez lesz ebédre. Aztán a zöldséges részlegen megláttam az édesköményt és a terv rögtön összeállt a fejemben...

lazacpisztrang_1.jpg

Zsákmányommal büszkén hazatérve a halakat megmostam, besóztam, citromlével meghintettem, majd az édesköményt vettem kezelésbe. Sajnos, csak kevés ánizskapor volt a tetején, de azt gondosan félretettem.

Itt meg kell említenem... eszembe jutott a híres indiai származású művész: Anish Kapoor, akinek modern installációs kiállítását láttam a bilbaoi Guggenheim Múzeumban pár éve. Érdekes névegyezés...  

Szóval, az édeskömény belső kemény részét kivágtam és szeletekre bontottam. Így kerültek a lazacpisztrángok hasába, egy kevéske citromos halfűszer kíséretében.

lazacpiszt_2.jpg

 Egy löttyintésnyi olivaolajra fektettem a halakat, hasukban az édesköménnyel, a maradékot és két felvágott paradicsomot, meg még néhány karika citromot is köréjük raktam. Megsóztam, olivaolajjal meglocsoltam a tetejét is és a légkeveréses grillfokozatra állított sütőbe tettem a jénai tálat.

lazacpiszt_3.jpg

Egy pillanatkép a sütőből: körülbelül 10 percet grilleztem, majd megfordítottam a halakat és újabb 8 perc múlva el is készültek (elég nagy halak voltak, kb. 45 dekások).

lazacpisztr_4.jpg

És a tálalás: néhány burgundi csigával, balzsamecetes-olivaolajos öntetes salátával körítve, mellé egy könnyű Thummerer fehérbort kínálva. Gyönyörű rózsaszínű húsú, gyakorlatilag szálkamentes, nagyon finom, enyhe ízű, kitűnő állagú volt a lazacpisztráng.

lazacpiszt_5.jpg

Végül az említett bilbaoi Guggenheim Múzeum futurisztikus épülete, előtte az Anish Kapoor kiállítás plakátja.

img_0849.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr727955302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.11.23. 07:12:48

Ez mar döfi :D
Tudod te mivel tudsz levenni a labamrol... :))))

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.11.23. 18:58:58

Nem lazac, nem pisztráng, ez lazacpisztráng. Igazából pisztrángra hasonlít, de a húsa valóban rózsaszínű és nagyon finom.
süti beállítások módosítása