recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Kacsamáj szuvidolva - kezdődik a sous vide kaland!

Mitzi von Küche

2015. december 14. - Mitzi von Küche

Én már megkaptam a karácsonyi ajándékomat - mégpedig azért, hogy az ünnepre már tudjak készíteni sokféle finomságot. A karácsonyi ajándékom egy szuvidáló készülék és a hozzátartozó vákuumos fóliázógép.

Mivel is lehetne egy gépet kipróbálni, mint egy gyönyörű, 62 dekás hízott kacsamájjal - dobjunk nagyot...

maj_1.jpg

A májat szétnyitottam, az ereket eltávolítottam. Ezúttal nem volt semmiféle előkészület, tejben vagy tokaji borban való áztatás, előfűszerezés, stb. Arra voltam kíváncsi, milyen lesz a máj natúran szuvidolva.

A készüléket feltöltöttem vízzel és 60 Celsius fokra beállítottam (ezt a hőmérsékletet állandóan tartja a gép). A kacsamájat folpackba csavartam, kicsit formáztam, majd a speciális fóliatasakba csúsztattam. A fóliázógép kiszippantotta belőle a levegőt, mad lehegesztette a fóliát.

maj_2.jpg

Beleraktam a szuvidáló kádba és ott két órát töltött 60 fokon, minden egyéb tennivaló nélkül. A szuvidolási idő leteltével egy jéggel és hideg vízzel töltött fazékba merítettem a csomagot, hogy minél hamarabb lehűljön.

maj_3.jpg

Ezután a hűtő 0 Celsius fokos rekeszébe került, hogy jól kifagyjon. Tálalás előtt megmértem, alig 10 dekát veszített a súlyából a kacsamáj, pedig a hagyományos sütés során sokkal több zsír távozik belőle. 

maj_4.jpg

Tálalás előtt egy csipet Maldon-sóval ízesítettem és pár gránátalma-szemmel díszítettem. A sous vide technikának köszönhetően a máj vajpuha és zamatos lett.

Igazi ünnepi étel!

maj_5.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr598118058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.12.14. 17:00:50

+1 :D

Engem is megserthetne valaki egy ilyen geppel karacsonyra... :)))

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.12.14. 18:09:36

@dömbi: Még nem késő, biztosan felétek is akad egy csinos darab. Ma szuvidolt szűzpecsenyét vacsoráztunk (majd felkerül az is a blogra), férjem szerint legalább olyan jó volt, mint a tegnapi éttermi ebéd, amit egy magyarországi top 10-es étteremben ettünk.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.12.14. 20:52:10

@Mitzi von Küche:
Nalunk mar jart a Jezuska, hozott egy uj autot.
A geprol lemaradt a foto.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.12.15. 08:54:11

@dömbi: Majd megsúgom, melyik - nem reklám (teljes áron vettem - nem kölcsönbe, nem kedvezményes áron, mint egyes gasztrobloggerek). Így objektívebb is a beszámoló - szerintem.

EZAZ! 2015.12.15. 15:03:24

Én is a szuvidáló gépre lennék kíváncsi, van olyan közeli hozzátartozóm, akinek mindene megvan, de ez speciel nincs. Tavaly Louis Vuitton esernyőt kapott tőlem. Tudom, hogy az első mondat paradoxon, de aki akarja az megérti.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.12.15. 18:43:50

@EZAZ!: Nekem is van olyan közeli hozzátartozóm, akinek mindene megvan, de a sous vide készüléknek nem örülne, mert nem főz (főzök én neki). De megvette nekem...

Benikuty 2015.12.16. 01:22:43

besser21.hu/
valljuk be, nem olcsó, de nem mis elérhetetlen, ismerve a mai konyhatechnikai árakat. Hasznossága pedig vitán felüli, kihasználtsága a tulajdonosai között állítólag 80 % körüli, ami kiugróan jó. Pont, mint a LV. esernyő esetében...
A libamájról ez már szerintem közel sem mondható el, és ne a hiperes, erősen vitatható kategóriára tessen gondolni. Friss információ, hogy a csúcsgaszronómiában elfogadott minőségű máj a jászberényi vágóhíd-feldolgozóban 7100 Ft/kg nettó. Igaz, hogy kóser vágásból, de az nálam nem hátrány...Az ára annál inkább :(

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.12.16. 09:17:57

@Benikuty: Az én gépem nem innen való, hanem nagyon dizájnos (fekete és alu), jól mutat a konyhában.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.12.16. 15:26:58

@Mitzi von Küche:
Most beszeltuk ismerosokkel, hogy ezeket a felszereleseket gepeket rogton indulasnal kellene megvenni, es gyakorlatilag egy eleten at kiszolgalnak. Persze akkor nincs a fiataloknak anyagi fedezetuk ra, a mi idonkben meg nem is volt a nagy resze, vagy nem is tudtuk, hogy leteznek.

Benikuty 2015.12.16. 16:20:17

@dömbi: nem olyan rég vált elérhető árúvá a készülék, és szerintem simán lehet jó konyhát vinni nélküle is. lassan majd a szmóker is alap lesz? ugyan kérem...

Benikuty 2015.12.16. 16:21:58

@Mitzi von Küche: nekem ez nem lenne szempont, mert ha nem kell épp, szépen elteszem útból...

EZAZ! 2015.12.16. 19:50:03

@Tangó Suszter: az eddigi legjobb komment, lájk.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.12.16. 19:54:52

@dömbi: Ezt a Kitchenaid-del kapcsolatban is írtad és meg is fogadtam a tanácsodat (és most újra)...
@Tangó Suszter: Szia, Suszi!

Benikuty 2015.12.16. 20:10:10

@Tangó Suszter: :D és ráadásul kocsonyát sem lehet vele csinálni...

A fickó 2015.12.17. 04:21:13

Jól néz ki a máj. :)
Egyébként csak nálunk vannak erősen túlárazva a sous vide kütyük, engem folyamatosan bombáz az ANOVA az új cuccaival, amióta Magyarországról, elsőként vettem tőlük sous vide kütyüt. Tudniillik akkor még benne sem voltunk a szállítandó országok között. Egy Amerikában élő ismerősöm túró készítéshez használja például, mondjuk nekik nagyon olcsó. 150 dolcsiért, már igen penge készüléket lehet kapni. Persze van olcsóbb is. Lehet szuvid nélkül élni, de minek. :D Annyi f...ságra költenek az emberek, én pl. amit autóra költenék azt is kajára költöm, nem tagadok meg magamtól semmi jót. :) Nekem most ez a vadi új kütyü a JOULE lett a kedvencem. Előbb utóbb, ilyen lesz a második kütyüm - egy néha kevés. Letisztult forma kicsi és bikaerős 40 liter vízzel is elbánik, az új fűtőegységének köszönhetően. ... és kicsi. :)

www.chefsteps.com/joule

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.12.17. 08:12:49

@Benikuty:
Lehet nelkule is meg sok minden mas nelkul is, nem is ezt vitatom felre ne ertsd.
Mikor en kezdtem a feleseg anya szerepet, nem volt penzem pl. Kichen Aidra, Kirby porszivora, hasonlokra, pedig ezek mar akkor is leteztek. Igaz nem is tudtunk rola. Baromi dragak ezek a dolgok, de tuti eletem vegeig nem kell beloluk masikat venni napi hasznalat mellett sem.

A kocsonyat meg addig emlegetitek itt, hogy szepen sorba jarok majd mindenkit az unnepek alatt kocsonyaert :)))

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.12.17. 08:17:27

@Mitzi von Küche:
+1
Ha meg nincs meg mindenkinek az ajandeka, javaslom nezd meg az Inter Discount ch. heti akcios ajanlatat.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.12.17. 09:26:29

@A fickó: Köszi. Mindjárt nézem is. Amennyi spéci konyhai dolgom van, lehetne akár ez is a főfoglalkozásom (bár az eredetibe meg már bedolgoztam magam)...

Benikuty 2015.12.18. 01:07:00

@dömbi: tiéd lehet az a tányér, amibe a farka kerül :D

Benikuty 2015.12.18. 01:16:36

@Mitzi von Küche: nekem is gyarapodtak a kincseim...megérkezett a Szwoboda-féle halfőző bogrács Bajáról, és ettől igen izgatott vagyok ;)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.12.18. 09:06:00

@Benikuty: Csodás, remélem, hamarosan ki is próbálod.

Daró 2015.12.18. 09:54:12

Anyám, borogass! Máj szuvid még soha nem jutott eszembe, de nagyon jó ötlet.
Most tértem haza Izraelből, jó volt és ott ettem souvid húsokat - jellemzően szárnyast, pulykát - és a hús jellegétől eltérően az étel finom volt és szaftos. Ki fogom próbálni először sütőben, öntöttvas lábosban :-) persze legalább egy vákuumfóliázó nem ártana.

Az izraeli útról természetesen fotók nem készültek, de megpróbálom majd összefoglalni a lényeget. Elöljáróban annyit hogy a sertéshús is tud hiányozni egy idő után, a római köményt továbbra is gyűlölöm de ezt Izraelben pont leejtik de a halválaszték bőséges és van jó steak :-)
süti beállítások módosítása