recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Pisztráng-variáció spenóttal, vargányával

Mitzi von Küche

2016. február 01. - Mitzi von Küche

Három a pisztráng - komplett tálat szerettem volna, ne kelljen külön készíteni a köretet, a fél vasárnap délelőttöt a konyhában töltve, de az íze se legyen szokványos. Az eredmény itt látható.

piszt_4.jpg

 A pisztrángokat megtisztítottam, megmostam, besózva és citromlével hintve egy órát állni hagytam.

piszt_1.jpg

A halakat fagyasztott leveles spenótkockákkal (február lévén nem volt friss spenót) és fokhagymagerezdekkel töltöttem meg. Nagy jénai tálam aljára néhány szeletke vajat tettem, rá 15 - 20 dekányi vargányakocka került (szintén mélyhűtött). Következtek a vékonyra felkarikázott besózott krumpliszeletek, majd a halak kevés citromos halfűszerrel, közéjük citromkarikákat dugva. A tetejére további vajforgácsokat sorjáztam és mindezekre egy jó löttyintésnyi fehérbor került, esetünkben somói juhfark.

piszt_2.jpg

 A sütőt közben előmelegítettem 180 fokra (a légkeverés is ment), a tálat alufóliával lefedve beletettem, majd háromnegyed óráig rá sem néztem. Az első inspekciókor így mutatott a haltál a sütőben.

piszt_3.jpg

A fóliát levettem, megfordítottam a halakat és további fél óra hosszat sütöttem (az utolsó 4 percet grillezve) - összesen tehát 1 óra 15 perc alatt lett készen. A krumpli megpuhulásához szükséges ennyi idő, de nem kell félni, nem szárad ki a pisztráng - pont tökéletes lesz minden.

piszt_6.jpg

A vargányagomba leve átitatta a krumplit, csodás ízt adva neki - így más dimenzióba került az egész étel. A pisztrángokba töltött spenót a fokhagymával szintézisben ugyancsak remek ízharmóniát adott. A finom mártást külön tálaltam.

A somlói juhfark szép kísérője lett a pisztrángnak a madársaláta mellett. A hirtelen kigondolt pisztráng-kombináció remekül sikerült, megállja a helyét ünnepi alkalmakkor is.

piszt_5.jpg

 

Hozzávalók: 3 pisztráng /kb. 30 dekásak/, 3 kocka fagyasztott leveles spenót, 1 fokhagyma, 15-20 dkg vargányagomba /mélyhűtött/, 30 dkg krumpli, 10 dkg vaj, 1 citrom, citromos halfűszerkeverék, só, bors, fehérbor.
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr378282532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2016.02.01. 20:28:41

Így, ahogy van, szeretnék rendelni 3 naaaagyon nagy adagot!
Meggondoltam:3 óriási adagot inkább! :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.02.01. 21:18:38

@AnicasubRosa: Megsúgom, csütörtökön mindig van friss pisztráng a L-ben, elfogadható áron.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2016.02.02. 08:51:53

@Mitzi von Küche:
Harombol egyet legalabb teleportalhattal volna. :)))

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2016.02.02. 21:16:46

@dömbi: Ja,ők úgyis ketten vannak a férjével, igazán juthatott volna nekem is! :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.02.04. 08:34:36

@AnicasubRosa: @dömbi: Na, ez ritkán van így, mindig beesnek a finom illatokat szaglászva.
süti beállítások módosítása