recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Zamatos és puha szuvidolt báránycomb

Mitzi von Küche

2016. február 08. - Mitzi von Küche

Nagyon szeretem a bárányhúst, de eddig csak étteremben ettem és ritkán találtam olyannak, ahogyan elképzeltem. A sous vide technikával mi, háziasszonyok és -emberek is kitűnő minőségű húsételt állíthatunk elő otthon, könnyedén. Mi kell a szuvidoláshoz? Egy vákuumfóliázó, meg egy edény, amiben a víz állandó hőfokon tartható - slussz. Íme, szuvidolási iskolánk következő fejezete.

ba1.jpg

A főszereplő ezúttal két szelet csinos csontos báránycomb, elég vastagra, kb. 2,5 cm-esre vágva. Megmostam, leszárítottam, kissé megborsoztam és egy-egy rozmaring-ág kíséretében külön zacskóban vákuumfóliáztam őket. A sous vide készüléket beállítottam 57,5 Celsius fokra: 1 óra 50 percet töltöttek a zacskók az egyenletesen meleg vízfürdőben.

A szuvidolási idő leteltével sokkolva lehűtöttem, azaz jeges vízzel töltött edénybe raktam a csomagokat, majd lehűlés után a mélyhűtöbe kerültek.

ba2.jpg

Amikor eljött az ideje a bárányhús-evésnek, kiolvasztottam a zacskókat, majd szobahőn hagytam 1-2 óra hosszat a felhasználásig. Felnyitottam a zacskókat, a húslevet egy edényben felfogtam, a két szuvidolt hússzeletet pedig friss rozmaring-ágak és pár gerezd zúzott fokhagyma kíséretében vajon átpirítottam, közben sóztam és borsoztam.  

ba3.jpg

A pirítás után néhány percig lefedve pihenni hagytam a báránycomb-szeleteket, amíg a visszamaradó vajból, a húsléből, két löttyintés Gere-féle Cabernet Sauvignon-ból, csipet lisztből és egy kiskanál vörösáfonya lekvárból összeforraltam a szószt.

ba4.jpg

Vajpuha, belül rózsaszínű, zaftos és zamatos lett a báránycomb - ahogyan az a nagykönyvben meg van írva.

ba5.jpg

Ha nem azonnal tálaljuk fel, nagyon fontos a húsok gyors lehűtése a szuvidolás után. Erre a célra jó megoldás a jéggel kevert hideg vízfürdő. Lehűtés után normál vagy mélyhűtés következik az eredeti fóliazacskóban. Hűtőben 1-3 napig tarthatjuk a fóliában a már szuvidolt húst, mélyhűtve pedig 6 hónapig.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr278200624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2016.02.10. 19:20:45

A birkát nem szeretem, a bárányt viszont igen.
Süllőcskénél pár éve isteni finom grillezett bárányt ettünk, PO, Gyvy és Süllőcske készítették. :)

Benikuty 2016.02.11. 07:43:43

@AnicasubRosa: no, mint hallom, azok voltak a szép idők. A soha vissza nem térők.
Bárányt is csak a tejes korút, aminek még nincs "szaga"...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.02.11. 09:26:02

@AnicasubRosa: @Benikuty: Ezt szeletben árulták egy nagy hiperben, ahol néha meglepően jó minőségű húst is ki lehet fogni, semmi birkaszag, tényleg zsenge volt. Ma megint megyek kutatóútra, hátha...

Daró 2016.02.13. 12:00:22

Nagyon szuper :-) az első szuvidrecepten felbuzdulva én pulykát szuvidoltam, utána sütöttem - finom lett.
A báránykád is jól néz ki, de sajna a bárányt nem szeretem. Érzem rajta a gyerek-ízt, vagy valamit amit én így hívok és e miatt nem eszem meg a malacot sem... De tény hogy istenirn néz ki :-)
(utoljára Izraelben kóstoltam - ugye mindenhol a helyi ételeket - nem lett a kedvencem)

EZAZ! 2016.02.13. 14:30:42

belegelném.

egyre letisztultabbak Micike posztjai, csak így tovább.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.02.13. 18:29:39

@Daró: Azért majd tavasszal gondolj rám, ha lesz eladni való egy - másfél kilócska bárányhús...
@EZAZ!: Köszönöm! Időm most nagyon kevés van, meglátjuk, sikerül-e összehozni még valamit a későbbiekben.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2016.02.14. 20:17:19

@Benikuty: Nem nosztalgiaztam, csak az tenyleg nagyon finom volt, valoban emlitesre erdemes. :-)

PO · http://pasztortuz.blogspot.com 2016.03.07. 21:06:32

@AnicasubRosa: azt valójában Süllőcske és Gyury készítették, én csak fotóztam és posztoltam.
Olyan gyögyörű hús volt, h még Máriusz is megdicsérte :))
süti beállítások módosítása