recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Könnyű gesztenyeszuflé

Mitzi von Küche

2016. május 23. - Mitzi von Küche

A szuflékészítéstől félünk, ez nem a magyar ember műfaja. A szuflékészítéstől nem kell félnünk, mert - vettem egy nagy levegőt, nekiláttam, pillanatok alatt megcsináltam - és jó lett!

Gesztenyefelfújtat akartam készíteni ünnepi desszertnek és szorgos receptkeresgélésbe fogtam. A neten keringő recepteket túl bonyolultnak találtam. Nincs erre nekem időm - nosza, találjunk ki valamit!

6 tojásfehérjét felvertem egy tasak vaniliás cukorral. Másik tálban összekevertem a habverővel a hat tojássárgát, 6 deka porcukrot, 5 deka puha vajat, majd egy 25 dekás gesztenyemasszát (natúrt, nem aromázottat). Ebbe a masszába óvatosan beleforgattam a kemény tojásfehérjét.

image_14.jpg

Kivajaztam hét szufléformát (pontosabban ramequin-formát, de ilyen árnyalatnyi különbségeket csak a franciák tesznek) és egy vízzel félig töltött tepsibe állítottam. A formákat háromnegyedig töltöttem a felfújt masszájával, a közepükbe süllyesztettem egy-egy kocka finom étcsokit, majd a 180 fokra előmelegített sütőbe raktam a tepsit, légkeveréses üzemmódba.

Körülbelül fél órát tartózkodtak a formácskák a sütőben, amikor úgy találtam, elkészültek. Frissen fogyasztva a legjobb, de mi egy órával a készítés után ettük meg erdei gyümölcsös szósszal körítve és igen finomnak találtuk. Könnyű, mérsékelten édes desszert, ami a komolyabb elő- és főételek után ideális lezárása az étkezésnek.

Nem csalás, nem ámítás: ilyen egyszerűen is lehet csodás szuflét készíteni. Ezért teszem közkinccsé a receptet.

image_15.jpg

Hozzávalók: 6 tojás, 6 dkg porcukor, 5 dkg vaj, 25 dkg natúr gesztenyemassza, 1 tasak vaniliás cukor, pár kocka étcsokoládé.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr135708375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A fickó 2016.05.23. 09:56:03

Tűűűűűpróbával szuflét!! :O ... és mit állapítottál meg vele, hogy túlsült. :) A jó szuflé alapja a cukrászkrém (crème pâtissière) és a közepe pont nem fog átsülni. Csak fel kell jönnie jó magasra. Én szezonban szinte minden gyümölccsel készítek, a málnás a kedvencem. :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.05.23. 14:39:51

@A fickó: Elég régen írtam ezt, primus opus volt :) Azóta kisebb szufflé-formákat használok és szépen feljön. Most az epresen agyalok, időhiány miatt ki tudja, mikor lesz belőle valami.
süti beállítások módosítása