recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Tintahal egészben sütve

Mitzi von Küche

2016. június 13. - Mitzi von Küche

Hogyan teremtsünk könnyen - gyorsan mediterrán ízvilágot idehaza? Hát süssünk egészben friss tintahalat - az illatok azonnal egy tengerparti sütödébe visznek minket... Egy tányérnyi délies ízélmény: serpenyőben sült tintahal, spárga hollandi mártással és bazsalikomos linguine.

tint1.jpg

Ezeket a guszta, friss, kisebb tenyérnyi tintahalakat frissen vettem a M-ban - sajnos, a finom csápok nélkül árulták. Nagyon határozott ízemlékeim vannak a kedvenc nyaralóhelyünkön fogyasztott grillezett tintahal ízéről, úgyhogy csak saját kútfőt használtam az elkészítéséhez.

tint2.jpg

A tintahalakat kívül-belül besóztam, rápréseltem két gerezd új fokhagymát, zöldfűszerkeverékkel ízesítettem és végül citromlével meghintettem. Így állt félóráig, amikor jól felhevítettem a grillserpenyőt, pici olivaolajat tettem bele és sütni kezdtem a kalamárikat. Egy perc után kicsit kunkorodni kezdtek, ekkor megfordítottam, majd vissza. Ami nagyon lényeges, egy oldalon elegendő kb. két percig sütni őket, mert ha elfeledkezünk az időről, megkeményedik a húsuk.

tint3.jpg

Isteni illatok terjengtek a konyhában. Közben megfőtt a spárga, mellétettem egy kis hollandi mártást. A linguine tészta is elkészült, amit olivaolajjal, apróra vágott friss bazsalikomlevelekkel és egy kis frissen ráreszelt pecorino sajttal ízesítettem. 

tint4.jpg

Istenien puha és ízes lett a tintahal - egyből a tengerparton éreztem magam, ahol így tálalták a tintahalat egészben.

tint5.jpg


 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr318756760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2016.06.14. 18:54:39

Imadom a tintahalat, de mindig feltem elkesziteni. Nekem tutira ragos lenne. :o)
Kedves Mitzi von Küche! Lehet, hogy a leirasod alapjan megis megprobalkozom vele.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.06.14. 19:06:03

@Attilajukkaja: Hasonlóképpen voltam én is a tintahallal, de most már bátran sütögetem és erre biztatlak Téged is és mindenkit!

motoroskonyhaja 2016.06.15. 01:26:28

Jól hangzik! Egészben én akkor szoktam sütni, ha még töltöm is. Ha simán sütöm, akkor én hosszában kettévágom, és a kapott két felület tetejét -vékonyan, nehogy átvágjam- rézsútosan bevagdosom. Így nem kunkorodik fel sütés közben, plusz nagyon jól fog kinézni tálaláskor.
Spárgával nem kóstoltam még, de még itt az utolsó alkalmak egyike, hogy idén megtegyem, mert a spárgaszezonnak -sajnos- lassan vége.

na__most__akkor 2016.06.15. 08:18:25

Ettem tintahalat ...
Jugoszláviában (akkoriban, régen, még volt ilyen)
Görögországban (kétszer)

Önmagában semmi íze nincs. Minden a fűszerezés. Meg a tálalás.

A fenti recepteket érdemes kipróbálni csirkével. HÁZI csirkével, mert ott letagadják, hogy tápon nevelték szegényeket, és ez mégiscsak egy jó érzés, amíg eszem.

----------------------------------------
Az legalább nem "ragos". Bár nem tudom, mi az a"ragos".

@Attilajukkaja: ??? Megírjam, hogy kell ékezeteket használni?
XXI évszázad, windoze, programs called applications, android, mac, más egyéb? Some others, please?

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.06.15. 10:03:53

@motoroskonyhaja: Nagyon jó spárgával együtt a tintahal /szerintem bármivel :)/. Töltött tintahal szerepelt már a blogon régebben, igaz, az apró fajtából - elég kínlódós volt megtölteni...

@na__most__akkor: Nagyon finom az íze fűszerezés nélkül is, akárcsak az illatra sütés közben, de egy kis fokhagyma jól passzol hozzá - más nem is kell mellé, talán csak az első képen látható Gere-féle olaszrizling jól behűtve.

Attilajukkaja 2016.08.30. 13:33:48

@na__most__akkor:
"??? Megírjam, hogy kell ékezeteket használni?
XXI évszázad, windoze, programs called applications, android, mac, más egyéb? Some others, please?"
Nagyon kedves vagy, de angol Windows alatt dolgozom (a munkam miatt). Fel vannak telepitve magyar karakterek, de e-mailben nem mukodnek, csak szovegszerkesztoben. Szamomra igy sem zavaro irni. Neked okozott ertelmezesi gondokat?

@Mitzi von Küche:
"most már bátran sütögetem és erre biztatlak Téged is és mindenkit!"
Megtortent!!! :o)
En kinai modra keszitettem, szojaszoszban, fokhagymaban es rizsecetben pacoltam 30 percig, majd a sutom grill fokozatan sutottem az egyik oldalat 3 percig, a masikat 5-ig, hogy szint kapjon. Nagyon izgultam, de meglepoen jo lett! Koszi!
Legkozelebb ugy probalom, ahogy az etteremben is ki szoktak hozni: a felso resze be van vagdosva. Az olyan jol mutat! :o)
süti beállítások módosítása