recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

A mór ingben - Mohr im Hemd

Mitzi von Küche

2016. december 05. - Mitzi von Küche

Ez a finom csokoládés felfújt a sötét csokoládé és a fehér tejszínhab ellentétéről kapta a nevét. Egyes források szerint Verdi Otello című operájának 1888-as bécsi operaházi bemutatója ihlette az édességet. Ausztriában és Bajorországban egész évben kapható éttermekben, de karácsonykor különösen kedvelt. Régi kedvencem, ezért elhatároztam, hogy eredeti receptek alapján megpróbálkozom az elkészítésével.

mohr9.jpg

Az alábbi képen láthatók a felfújt hozzávalói: 4 tojás sárgája és fehérje külön, 7 deka vaj, 7 deka megpirított vékonyra szelt mandula, 7 deka 85%-os étcsokoládé és vaníliakivonat.

mohr1.jpg

 Először felvertem a tojásfehérjét egy csipet sóval és másfél evőkanál kristálycukorral, félretettem.

mohr3.jpg

A keverőüstbe ezután a tojássárga, egy evőkanál cukor, majd a félig felolvasztott vaj került és közepes keverési sebesség mellett a mikroban óvatosan megolvasztott csokoládé, végül egy mokkáskanálnyi vaníliakivonat. A keverékhez hozzáadtam a mandulát, végül részletekben belerétegeztem a tojáshabot.

mohr4.jpg

Szilikonformákba töltöttem: 9 formába volt elég.

mohr5.jpg

Egy tepsibe forró vizet öntöttem, erre került a szilikonforma, a 190 fokra előmelegített (légkeverés nélkül) sütőbe helyeztem 30 percre. Tűpróbával ellenőriztem, megsült-e az időközben szépen felemelkedett felfújt.

mohr8.jpg

Közben volt idő a csokoládémáz elkészítésére. Nagyon óvatos hőfokon megolvasztottam 10 deka keserűcsokit, hozzáadtam 5 deka vajat és egy kanálnyi tejet. Felvertem a tejszínhabot is egy csomag vaníliás cukorral (nem kell túlédesíteni a tejszínhabot).

mohr7.jpg

Tálaláskor két oldalról adunk a mór mellé csokimázat és tejszínhabot - ez lesz a mór fehér inge. Egy darabot lefotóztam, a többi 8 felfújtat öten öt perc alatt eltüntettük...

Ez a változat teljesen lisztmentes, nem túl édes, nem tömény, garantáltan sikert arat az ünnepi asztalon. 




 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr8612018667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.12.05. 10:30:13

Van egy egyszerűbb változat, ami zsemlemorzsával készül, de ez a mandulás sokkal finomabb.

A fickó 2016.12.05. 14:46:46

.... és a rum/konyak hová lett belőle? :)
Én a Witzigmann félét készítem, de a Sacher féle sem rossz.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.12.05. 18:07:40

@A fickó: Nagyon kiskorúak is kóstolták. Legközelebb külön csinálok felnőtt verziót :)

Daró 2016.12.05. 18:37:17

Uhh.alapvetően nem vagyok édességes, de ezt megcsinálom karácsonykor.
süti beállítások módosítása