recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Királydurbincs citromnáddal

Mitzi von Küche

2018. február 05. - Mitzi von Küche

Ezek a királydurbincsok tényleg királyi méretűek: a szokásos 30 dekás méret helyett jó 50 dekásak. A finom, tömör fehér húsú hal - friss import az Adriáról - az egyik legfinomabb, nem "halízű", mérsékelten szálkás, csak néhány nagy szálka található benne. A hal áfacsökkentése óta pedig kimondottan baráti áron juthatunk hozzá.

durb1.jpg

A durbincsokat lepikkelyeztem - nagyjából ugyan meg vannak tisztítva, de nem árt a precíz tisztítás, alapos mosás és az uszonyok levágása. Kívül-belül megsóztam a halakat és friss citromlevet csepegetettem rájuk, így várakoztak a sütésre. 

durb2.jpg

Friss thai citromnádat is kaptam, ami enyhén citromos ízével oly jól passzol a halakhoz. A szárított, felkockázott citromfű szerintem teljesen íztelen, ezért érdemesebb a délkelet-ázsiai konyha eme remek fűszerét frissen használni. 

durb3.jpg

 A tepsit kibéleltem sütőpapírral, amit olivaolajjal megkentem: régi tapasztalatom, így nem ragad oda a halak bőre. A durbincsok hasába belehajtogattam néhány szál felezett citromnádat /ha nem jutunk hozzá, használjuk a jó öreg citromot.../ meg néhány kocka fokhagymás fűszervajat. Kívülről még egy kicsit sóztam és borsoztam a halakat, további fűszerezésre nincs is szükség. Kettévágott, előzetesen némileg előfőzött felezett krumplidarabokkal körítettem a tepsiben a durbincsokat, közéjük szórva néhány cikk paradicsomot is, végül meglocsoltam olivaolajjal.

durb4.jpg

180 fokra melegített sütőben lefedés nélkül sütöttem 45-50 percig, közben vagy kétszer megspricceltem egy kevés olivaolajjal. Nem vagyok híve a halak beirdalásának, így is csodásan megpuhul a húsuk.

durb5.jpg

Mivel egy tepsiben elkészült a hal és körítése, ezért már csak egy saláta kellett a királydurbincs mellé és egy érdekes módon idehaza beszerzett albariño bor: spanyol Galícia büszkesége, amely friss zamatával olyannyira passzol a halételekhez.  

durb6.jpg

 Szép, tömör húsú hal, könnyű kifilézni, finom és bőséges két fő részére - igazából hárman is jóllakhattak volna vele.

durb7.jpg

Nézzétek meg egy korábbi királydurbincs receptünket is!

http://lepcsankparty.blog.hu/2013/10/22/kiralydurbincs_rokagombas_martassal_mitzi_von_kuche

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr2513630554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2018.02.06. 15:09:43

Kedvem támadt elkészíteni! :o)

Benikuty 2018.02.06. 17:58:45

@Attilajukkaja: csak nehogy beirdald szegény Durbints sógort :D

Attilajukkaja 2018.02.06. 19:16:20

@Benikuty:
Nem gondoltam rá. De miért ne? Kiszárad?

Attilajukkaja 2018.02.07. 12:11:40

@Benikuty:
Szerintem is. Beirdalni akkor érdemes, ha bő, forró olajban sütöd ki a halat.
Gyermekkorom balatoni keszege készült így. Nem is bajlódtunk a szálkákkal. :o) Állítólag a Nyugatinál van most egy olyan keszeges, amelyik így készíti el.

Benikuty 2018.02.08. 17:32:33

@Attilajukkaja: Pontosan hol van az a keszeges? Szeretem a ropit!
süti beállítások módosítása