recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Nyári almaleves

Mitzi von Küche

2018. augusztus 07. - Mitzi von Küche

 Ezeknek a szép, ajándékba kapott nyári almáknak a legjobb felhasználása talán egy nyári almaleves. Abszolút bio, édes-savanykás ízű, ropogós finom - csak ilyenkor, nyáron elérhető.

alm1.jpg

 Meghámoztam, magházukat kivettem és feldaraboltam az almákat.

alm2.jpg

 A fazékba téve felöntöttem vízzel, adtam hozzá egy fél citromot, egy csipet sót, egy csipet őrölt fahéjat, egy csipet őrölt szegfűszeget (legalább nem kell halászgatni) és annyi cukrot, amennyit kellemesnek éreztem.

alm3.jpg

 Gyorsan felforrt, öt perc alatt meg is puhult az alma. A közben tejszínnel elkevert fél evőkanálnyi étkezési keményítőt néhány kanál levessel összekavartam és hozzáadtam a leveshez. Néhány percig még forraltam, utána megkóstoltam, kell-e módosítnai az ízesítésen (még egy kis cukrot kívánt a leves).

alm4.jpg

Kihűlés után a hűtőben lefedve várakozott az almaleves a másnapi ebédig. Nagyon jól esett, mindnyájunkat felfrissített a nagy hőségben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr10014147563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2018.08.08. 22:08:49

Alapvetően ez egy tökéletes kompót!
Nem igazán értem az egész tejszínes dolgot! Ez egy tökéletes kompót lenne, nincs szükség tejszínre ... Se leveskészítésre! Sőt! a keményítőt én abszolute feleslegesnek itélem belőle.
Igaz, hogy én egy kompótban gondolkodtam :))) Bocs, hogy kifejtettem a véleményemet ...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2018.08.08. 22:13:55

@Andrass9: Az az igazság, hogy készült almakompót is... Imádjuk mindkettőt :)

Benikuty 2018.08.17. 09:41:55

@Mitzi von Küche: tökéletes, ahogy van! Természetesen lehet mással még turbózni, körte, őszibarack, bármi , ami idény szerint akad. Ezen a kompót dolgon meg jót derültem, mert ugye szezont a fazonnal....de persze kitől, mi telik :D

Benikuty 2018.08.20. 10:45:34

Kedves Mitzi! Mindazonáltal köszönet a tippért.! Érdemtelenül mellőzött kellemes étel, ebben a hőségben különösen érdemes feleleveníteni a régmúltat. Akkoriban Édesanyám a hibás gyümölcs hasznosítására gyakran készítette, én pedig szabotáltam a fogyasztását.
Tegnap lapos rétesalma és őszibarack felhasználásával készítettem, csak én a fűszereket egészben raktam, a hőkezelést felére redukáltam, majd a hűlő levet tejszín és tojássárga segítségével "combosítottam" A végső hangolás reszelt citromhéjjal és lével, leheletnyi maldon sóval tökéletesre sikeredett.

Anicamárnemtrollkodik 2018.08.24. 11:45:52

Amikor nagyon ifjak voltunk és nagyon csórók is egyben (az első lakáshitel, kisgyerek, tandíj stb. egyszerre), sokszor áldottam az égieket, hogy letettek az akkori házunk udvarára egy almafát. Veszett savanyú volt a rajta lévő gyümölcs, de levesnek nagyon finom volt, meg almáspitének. És ha nem volt ötletem, vagy pénzem,mindig kéznél volt az alapanyag az ebédhez. :)
Azért sokszor emlegetjük a férjemmel, hogy milyen szegények voltunk akkor, de sose voltunk boldogtalanok :)

@Andrass9: én joghurttal készítem. sőt - Horribile dictu! - újabban glukononnal, keményítővel, joghurttal. :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2018.08.24. 17:50:11

@Anicamárnemtrollkodik: Én is imádtam az egy szem meggyfánkat, írtam is róla a meggyleves posztban, hogy már nem tudok mit kezdeni a 40 kilónyi meggyel... Hát az idéntől már nincs ilyen gondom: a meggyfát, a meggyet és az árnyékát is hiányolom...
süti beállítások módosítása