recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Töltött csillagtök rókagombás szőlővel

AnicasubRosa

2018. október 02. - AnicasubRosa

A nyári szezon egyik nagy áldása a tökfélék, amelyek szinte mindegyike bátran használható levesbe, köretként, főételként, sütve, rántva, töltve. Az egyik személyes kedvencem a csillagtök, azaz patisszon. A legutóbbi verzió ez volt:

Négy közepes méretű csillagtököt jól megtakarítottam, majd karalábévájóval kivájtam. A leeső kis darabokat nem dobtam ki, mert még szükségem volt rájuk. A tököt belül befűszereztem és kicsit állni hagytam. Addig elkészült a töltelék: a darálthúst pörköltösen felkészítettem, tettem bele a karalábédarabkákból és rókagombából összevágott kis kockákat, majd kevés rizset és összefőztem. 

A tölteléket beletöltöttem a patisszonokba, amiket sütőpapírra egy tepsibe tettem. 

Közben, amíg a darálthúsos töltelék főtt, vajon rókagombát és kékszőlőt, meg a maradék kikapart tökdarabkákkal  megpároltam, sóval, borssal fűszereztem, kevés fehérbort öntöttem alá, hogy egy kis savassága legyen. 

A töltött tököket egy adag enyhén fokhagymás besamel-mártássel megöntöztem és megsütöttem, majd a tányéron a rókagombás-szőlős mártással kicsit megöntöztem. 

Könnyű és könnyen elkészíthető étel, pont amilyenre a nyári 40 fokban vágyik az ember. 

  IMG 20180811 153734

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr2914223137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2018.10.02. 17:59:11

"Könnyű és könnyen elkészíthető étel, pont amilyenre a nyári 40 fokban vágyik az ember."
Hol van már a 40 fok? :o))))
Amúgy nekem nem tűnik olyan könnyen elkészíthetőnek. Már a tökök kivájkálása is elég melós, aztán még pörköltet készíteni hozzá, meg rizst, meg besamelt, utána pedig a szőlős gombát. Nem kevés idő. Viszont nagyon finomnak néz ki!

Anicamárnemtrollkodik 2018.10.07. 17:21:31

@Attilajukkaja: való igaz, a poszt születésekor kicsit melegebb volt.
süti beállítások módosítása