recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Aranyló fácánleves

Mitzi von Küche

2019. március 26. - Mitzi von Küche

Ez az a leves, amelynek csak az említésétől is mindenki szájában összefut a nyál. Az aranysárga színű, isteni illatú fácánleves valóban a levesek királynője. Ünnepi alkalmakra való, drága fogás, bár most már könnyebben beszerezhető a fácán a vadboltokban akkor is, ha nincs vadász a baráti körben.

fac_uj.jpg

Az én fácánom egy vadászhotelben tett látogatás alkalmából röppent be a csomagtartómba, konyhakészen fagyasztva. Alig vártam, hogy jeles alkalom kínálkozzon az elkészítésére. Maga az állat puha húsú, és eléggé zsíros - ebből lesz a legjobb leves. Kíméletes felolvasztás után darabjaira vágtam és alaposan megmostam.

fac1.jpg

 Betettem a húsdarabokat a legnagyobb lábasomba, víz, só, bors, egy nagy fej hagyma, négy-öt gerezd fokhagyma, bors- és szegfűborsszemek társaságában. Felforraltam, majd lecsökkentettem a hőt az edény alatt és szorgosan lehaboztam a készülő levest.

fac2.jpg

 Közben megtisztítottam a zöldségeket, öt szép nagy sárgarépát, három petrezselyemgyökeret, egy zeller felét.

fac3.jpg

 Hozzáadtam a leveshez a zöldségeket, felöntöttem vízzel majdnem az edény tetejéig és mérsékelt lángon lefedve magára is hagytam mintegy másfél-két óra hosszáig, hadd gyöngyözzön.

fac4.jpg

 Amikor a húst már megfelelően puhának találtam, elzártam a villanytűzhelyt, de még egy kis ideig a levesben hagytam a húst és a zöldséget.

fac5.jpg

Kivettem a főtt zöldségeket és a húst, külön téve a csontosabb darabokat - csak a felvágott fácánmellet és a combokat tálaljuk a leves mellé.

fac6.jpg

A levest átszűrve hűlni hagytam. Másnap, zsírtalanítva lesz a tálalás. Frissen kifőzött cérnametélt is kerül a levesbe.

fac7.jpg

 

fac8.jpg 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr1814690332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Emmett Brown 2019.03.26. 18:10:24

A másfél-két óra gyöngyözés egy kicsit kevésnek tűnik nekem.

Kedélyes Paraszt 2019.03.26. 18:11:07

a legjobb leves. ha ram hallgatsz, masnap nem fozod bele a cernameteltet, hanem kulon keszited. amugy a gyongytyuknak ugyanilyen levese van, de az szinten ilyen arban van.

Kedélyes Paraszt 2019.03.26. 18:12:59

epp a minap hallottam, hogy valaki zsirtalanitja a husat. mondom maaaaagit, noooomaalis?

Kedélyes Paraszt 2019.03.26. 18:15:41

egy para van vele. ha vadon lottet veszel vadhusokat forgalmazo boltban, eselyes, hogy soretes lesz. epp a minap futottam bele, nem kellemes raharapni. a kornyekunkon volt egy tenyeszet, ott a tulajtol vettem joparszor. azzal nem volt problema, raadasul konyhakeszre pucoltak.

Kedélyes Paraszt 2019.03.26. 18:22:15

@Emmett Brown: nekem is keves. szokott az 3+ folott is foni. a levesbetetet semmifelekepp nem szabad belefozni. a tesztabol kifovo liszt/siker sokat ront az izvilagon. viszont egy kis zolddel ellatott egesz zellert tettem volna bele. probalkoztam mar a fott husreszek szalonnas burkolasos sutesevel, de nem az igazi. jo az nyersen spekelve a szalonnaval es ugy megsutve.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2019.03.26. 18:28:53

@Emmett Brown: @Kedélyes Paraszt: Semmiképpen, nem is volt szó arról, hogy a levesben főztem volna ki a levesbetétet.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2019.03.26. 18:30:45

@Kedélyes Paraszt: Szerencsém volt, semmi sörét nem volt benne, pedig egy vadfeldolgozó cégtől való volt, tehát valószínűleg lőtték, nem tenyésztett. Mindenesetre annyira puha volt a húsa nyersen is, hogy bőven elég volt neki a főzési idő.

loloppo1 2019.03.26. 20:31:57

Kérlek titeket, aruljatok el a titkot... Hogyan lehetséges 2 órán (vagy egyesek szerint 3-4 órán) át főzni a húst a zöldségekkel együtt, úgy hogy a répa, zeller...stb ne legyen péppé főzve. Tapasztalatom szerint a répa és minden egyéb kb 40 perc múlva tökéletesen puha és egyben van. Ezen túl főzve szétesik és volt már olyan is hogy szinte főzelék lett belőle. Miért mondják egyesek sima huslevesnel is, hogy a marha csontokkal együtt főzzük a zöldségeket 4 órán keresztül? Tényleg nem értem, sőt még a tapasztalataim is ez ellen szólnak.
Egy másik kérdés, a recept nem említi, hogy mi lett a sorsa az összes többi fácán darabnak. Csak a comb meg a mell kerül említésre, remélem az összes többi finom falat is megtalálta a helyét, és nem a kutyatalban végezte...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2019.03.26. 21:53:50

@loloppo1: Kb. 1 órát főtt a leves a hússal, a zöldség csak utána került bele. Mint a képeken látszik is, nem főtt szét. Persze, viszonylag nagyobb hasábokra vágtam.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2019.03.27. 07:43:43

@loloppo1: a lényeg, hogy ne bugyogva forrjon. A hús puhul 90 fokon is, mitöbb, így lesz a legszaftosabb kellő főzés után (a marha nem szálasodik), viszont a zöldség így nem fő túl. A 4 óra szerintem is sok, de bő két óra alatt biztos egyben marad. Természetesen ilyen esetben nem vágom karikára, hanem egyben hagyom, nagyobb darabokban.
süti beállítások módosítása