recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Hogyan süssünk tonhal steaket?

Mitzi von Küche

2019. augusztus 27. - Mitzi von Küche

 Két csinos vörös tonhal steakre tettem szert. Ritkán készítem, mert elég drága mulatság, de néha többet is áldozni kell a gyomorra, pláne, ha egészséges ételről van szó. A tonhal steak otthoni elkészítését sokan nem merik megkockáztatni, pedig igazából egyszerű - sikerülni fog bárkinek, aki az órára odafigyel.

ton1.jpg

A jó másfél ujjnyi halszeleteket szobahőre tettem sütés előtt félórával, besóztam, borsoztam. A sütést azzal kezdtem, hogy jó forróra hevítettem a serpenyőt /a grillserpenyőmet persze ilyenkor nem bírom megtalálni.../. A tonhal steakeket extra szűz olivaolajjal bekentem mindkét oldalukon és már mentek is a serpenyőbe.

ton9.jpg

 Kettő perc múlva fordítás, újabb kettő perc sütés és már kész is, lehet kivenni.

ton10.jpg 

 Közben a köretre is gondolom kellett, volt friss olasz tagliatellém /azaz szélesmetéltem/, meg rókagombám, így az egyik kedvencem, a rókagombás tagliatelle kíséri a halat. A recept itt található: https://lepcsankparty.blog.hu/2019/07/09/rokagombas_tagliatelle

 ton2.jpg

 Még egy kis saláta és asztalon az ebéd.

ton6.jpg

 Tálaláskor még egy csepp finom olivaolaj a tonhal tetejére és egy kis friss citromlé. Nagyon finom...

ton7.jpg

 A tonhal steak belül rózsaszín, nem száradt ki. Ezért kell ügyelni a sütési időre - ha kicsit elkalandozna a figyelmünk, máris száraz, íztelen lenne a végeredmény.

ton8.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr2015006652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

body_andras 2019.08.28. 11:48:51

Extra szűz olajjal nem sütünk. Ez alapszabály.
Arra való az olívapogácsaolaj, hogy sütögessünk vele. Az extra szűz bármilyen célú hevítése tönkreteszi, így nemcsak a termelő munkája megy pocsékba hanem a rá költött pénzed is.

A sütési tippeket köszi!

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2019.08.28. 12:37:09

@bontottcsirke: Köszi!
@body_andras: Természetesen. Itt is csak a halszeletek lettek bekenve vele. Másrészről a pomace ízét én nem kedvelem (akkor már inkább a közömbös ízű napraforgóolaj).

Tangó Suszter 2019.10.13. 11:22:27

Tavaly eĺőtt sütöttem Ica napra mágocsi napraforgó olajjal. Intenzív makuka ízü. Jó volt.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2019.10.14. 10:04:29

@Tangó Suszter: Hétvégi reklámújság-olvsgatásaim között láttam valahol, hogy lesz tonhal-steak viszonylag normális áron. Utána kéne nézni...
süti beállítások módosítása