recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Rozé kacsamell pikáns szilvamártással

Mitzi von Küche

2018. július 03. - Mitzi von Küche

Kacsa és gyümölcs - két jó barát. A kacsahús zsírosságát kiválóan egyensúlyozza a gyümölcsök savanykás íze.

roze8.jpg

 Egy szép nagy hízott kacsamell bőrét óvatosan beirdaltam, sóztam, borsoztam és egy kis provanszi fűszerkeverékkel is megszórtam. A sütőt bekapcsoltam 180 fokra.

roze1.jpg

 Egy felhevített serpenyőbe helyeztem a kacsamellet bórével lefelé. A zsír hamar elkezdett kisülni belőle. Néhány percig így pirítottam,

roze2.jpg

 majd megfordítottam, hogy a másik oldalát is megkapassam kissé.

roze3.jpg

 Amikor már színt kapott, mehetett is be az előmelegített sütőbe (a zsírt kiöntöttem a serpenyőből). A sütőben töltött idő annak függvénye, ki mennyire rozéra szereti hagyni a kacsamellet. A minimum 8 - 9 perc, én kb. 12 percig szoktam sülni hagyni az ilyen méretű húst (pecsenyekacsa esetében rövidebb idő is elég). 

roze4.jpg

 A sütés után kiveszem és alufóliába göngyölve pihenni hagyom kb. 5 - 6 percig. A szeletelés kíméletesebb és szebb elektromos kés használatával.

roze6.jpg

 

roze7.jpg

 Közben összedobtam a szilvamártást is, roppant egyszerúen. Fél üveg magozott szilvabefőttet egy fazékba öntöttem (levével együtt), megsóztam és balzsamecettel ízesítettem. Amikor felforrt, besűrítettem kukoricakeményítővel és még néhány percig forraltam.

roze10.jpg

 Hamar elkészülő és finom nyári ebéd.

roze9_1.jpg

A Lepcsánkparty blog több mint öt éves fennállása során már többször is posztoltunk rozé kacsamell recepteket:

 http://lepcsankparty.blog.hu/2013/12/09/roze_kacsamell_birsalmakompottal_mitzi_von_kuche

http://lepcsankparty.blog.hu/2016/04/11/roze_kacsamell_grillezett_zoldspargaval

http://lepcsankparty.blog.hu/2017/05/29/ujkrumpli_sparga_cukkini-gratin_roze_kacsamellel

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr1914076977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sadleriana 2018.07.03. 12:36:23

Szeretném megkérdezni, hogy puhul meg ilyen hamar a kacsa? nekem legalább 2-3 órát kell fedő alatt kis lángon főzni, hogy rendesen megpuhuljon. Ehhez képest számomra 10 perc lehetetlennek tűnik, Vagy itt pont az a lényeg, hogy ne puhuljon meg? Persze nem vagyok szakács, csak tapasztalatom van a kacsahússal.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2018.07.03. 12:54:49

@sadleriana: A módszer Franciaországból terjedt el, én is ott kóstoltam először anno, némileg megdöbbenve :) A serpenyőben magas hőmérsékleten történő körbesütéssel szép kérget tudunk pirítani a kacsamellre, kvázi félig már átsütjük, a sütőben lesz komplett. Kicsit hasonlít az eljárás a steakek sütéséhez. Nem kell félni, mindig puha, nedvdús és nem száraz kacsamell lesz a végeredmény.

látjátok feleim szümtükkel 2018.07.03. 13:12:31

Enném, ha itt lenne, a szilva nagyon jó.D

Természetesen mindig fiatal kacsa mellét kell venni, mert a tömött kacsa melle már vastagabb hús, és az bizony ennyi sütéstől kemény marad. Azt a pirítás után úgy érdemes tovább sütni, hogy a serpenyőbe le kell önteni valami jobb fajta vörösborral, és fedő alatt párolni, majd amikor már jónak ígérkezik, akkor friss gyümölcsöt, pl. csersznyét lehet mellé tenné, és azt is megpárolni néhány perc alatt. Ezt is húst lehet rosera párolni, és nagyon finom tud lenni, de a bőre kissé rágós marad,.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2018.07.03. 14:49:09

@látjátok feleim szümtükkel: Így igaz.
Gyerekkoromban vidéki rokonoknál a jó ropogós szárazra sütött kacsát sokáig lehetett rágni még jó fogakkal is...

Anicamárnemtrollkodik 2018.07.11. 11:57:49

@látjátok feleim szümtükkel: Nekem jó a fogorvosom :D

@Mitzi von Küche: Édes-sós párosításból még nem ettem olyat, ami ne ízlett volna. :)

@sadleriana: az én férjem és fiam, meg a szüleim is idegenkednek az olyan húsoktól, amik nincsenek majdnem szárazra sütve. :( Ennek következtében sütöttem már "gumikacsát", mert addig sütögettem a pecsenyémet, hogy a bőre nyúlós lett.
süti beállítások módosítása